אילו זכויות מעניק אישור על תשלום דמי ביטוח לשנת הכספים 2015 לצורכי דיווח למס הכנסה? בשנה זו שילמתי כ-3,900 ש"ח בעד דמי ביטוח לאומי וכ-6,500 ש"ח בעד ביטוח בריאות. (היה חוב ששילמתי בפעם אחת). מה אני יכול להשיג ממס הכנסה עם האישור הזה? האם מגיע לי זיכוי ממס רווחי הון במקרה של משיכה מחיסכון? אם כן, לכמה זמן תקף האישור ואיך מזדכים בעת משיכת כספים ומהו סכום הזיכוי אם בכלל?
על תשלומי ביטוח לאומי כעצמאי מקבלים ניכוי מס. על תשלומי בריאות - מקבלים שרותי בריאות - אבל אין ניכוי מס. מה שמותר לך להכניס כניכוי - מופיע באישור הביטוח הלאומי וצריך לצרף אותו לדוח השנתי.
השאלה שלך לגבי זיכוי רווחי הון - לא ברורה . אם אתה מתכוון לקיזוז הפסדי הון מול רווחי הון - הבנק עושה את זה ואתה מקבל את האישור על הרווחים נטו או הפסד בטופס 867 השנתי . בין בנקים שונים או הפסדי הון שלא קוזזו ע"י הבנק או שאתה רוצה להעביר לשנים הבאות - ממלאים נספח ג' בדוח השנתי.
מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אביסרור-שמעוני חיה
053-9368604
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, ככל שאת לא מנהלת עסק או לא מנהלת פעילות שמחוייבת בדיווח לרשויות המס אזי רישום כאמור לא אמור להפריע עם זאת, ככל שיש לך פעילות עסקית ותידרשי להגיש הצהרת הון, הייתי ממליצה להוסיף את האמור במסגר...
המשך תשובה