שלום,
לפני כ-20 חודשים התקשרתי עם חברת פלאפון בעסקה עם התחייבות ל-18 חודשים. העסקה כללה חבילת דקות שיחה.
במסגרת העסקה, רכשתי בנוסף, גם חבילת SMS מוזלת. חבילה זו מסווגת כ"הטבה הכלולה בעסקה".
עם תום 18 חודשי ההתחייבות נוכחתי לגלות כי בעוד שחבילת השיחות נשמרה באותו מחיר, חברת פלאפון החלה לחייב אותי במחיר מופרז עבור הודעות ה-SMS.
האם חלה על חברת פלאפון החובה להודיע לי על סיום תקופת ההטבה בגין ה-SMS, או שמא הם יכולים להעלות את המחיר באופן אוטומטי.
מעיון בחוק הגנת הצרכן, ראיתי כי "עסקה קצובה" מוגדרת כך:
"עסקה לתקופה קצובה" - כל אחת מאלה:
(1) עסקה לתקופה מסוימת לרכישת טובין או שירותים;
(2) עסקה שבה, בתקופה מסוימת, נרכשים טובין או שירותים במחיר מוזל או שניתנת הטבה אחרת בעבורם, בין אם העסקה עצמה היא לתקופה בלתי מסוימת ובין אם היא לתקופה מסוימת, למעט עסקה שבמהלכה, לתקופה מוגבלת ובלא כל תנאי, הוזיל העוסק את מחיר הטובין או השירותים, או הציע הטבה אחרת;
(3) עסקה הקשורה לעסקה אחרת, כך שהמחיר בעבור רכישת טובין או שירותים בעסקה אחת מושפע, לתקופה מסוימת, מהמחיר המשולם בעסקה האחרת או משפיע עליו;
לכן, לא ברור לי אם הטבת ה-SMS נכסנסת בגדר סעיף 1 או בגדר הרישא של סעיף 2, או שמא היא נכנסת בסיפא של סעיף 2 - ואז החברה פטורה מלהודיע לי.
אודה על תשובתך.
תודה!
שלום רב,
ככל וההטבה הינה אף היא לתקופה קצובה אזי על החברה חלה חובה ליידע על גמר התקופה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין יצחק כהן (צחי) 053-6243460
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר