שלום רב עו"ד ארעי שנתקל בפנייתי.
פנייתי רלוונטית (לדעתי) לחוק המכר. אגולל את הסיפור בקצרה:
קניתי ביום רביעי האחרון אופנוע חדש דנדש (פצפצים והכל) מסוכנות "אלבר" המוכרת.
לאחר 3-4 ימים עם האופנוע (שבו נעשה בו שימוש מינימלי כיוון שלא הייתי בבית בסופ"ש), המראה הימנית פשוט נפלה כשניקיתי את האופנוע. מהסתכלות עם המראה (שמכוסה בכיסוי סיליקון דק - הסיבה שלא הבחנתי בפגם), ניתן לראות כי הפלסטיק המחזיק את המראה במקומה נשבר, ונעשה ניסיון טיוח להדביק אותו בדבק אפוקסי ללא ידיעתי. ישנה תמונה להמחשה. אציין כי במראה השנייה אין שום פגם ושום התעסקות מכוונת.
בהמשך לסיפורינו, הלכתי מיידית (היום) לחברת "אלבר" ודרשתי החלפת מראה, וכן החלפת הפלסטיק שסמוך למראה כיוון שהיה רווי בדבק יבש שחשבתי בטעות שהיה אבק. האופנוע שחור והוא התקבל עם הרבה כתמי אבק ועל כן לא עלה בדעתי שהנקודות הלבנות הינן דבק אפוקסי.
כדי לחסוך במילים אגיע סיכום המקרה נכון לעכשיו:
אחרי בזבוז של חצי יום עבודה וטרטורים מהמוסך המרכזי לאולם התצוגה והשירות, לא הסכימו תחילה להחליף שוב דבר וטענו כי אני אחראי לדבר מבחינתם ואין לי אסמכתא שלא אני עשיתי זאת. טענתי שאין ביכולתי לסמוך יותר על מילה שיוצאת להם מהפה וכי אני מבין שהטעות שלי הייתה שלא בדקתי יותר טוב את האופנוע אבל היי, בדיקה ממוצעת לא אמורה לכלול הורדת כיסויי סיליקון בשל סיכוי אפסילוני שנעשה שימוש בדבק אפוקסי למראה שנשברה טרם קבלת האופנוע. אמרתי שאני לא יכול לדעת מה עוד לא תקין ומבחינתי אני עלול לחזור עוד שבוע עם תקלה במנוע. לא מקובל. אני בסה"כ כמה ימים עם האופנוע. מנהל המוסך לא הסכים להחליף כלום ורק אחרי 3 שעות במרכז השירות הגיע מנהל מרכזי כלשהו שאמר שהוא "נוטה להאמין לי" וסופסוף הציג תכונות שירותיות כלשהן כשאישר החלפת מראה ופלסטיקה ליד המראה ללא עלות. המנהל המרכזי אמר לי שאין לי מה לדאוג ושיעיפו אולי מבט חטוף.
מנהל המוסך החזיר אותי 3 פעמים למרכז השירות כי לא האמין לדבריי והתנצח איתי לאורך כל התהליך.
נכון לעכשיו, המראה הוחלפה ואמרו לי להתקשר עוד יומיים כדי לתאם החלפת פלסטיק כשהחלק יגיע.
לסיכום ותמצות,
1.אני ער לעובדה שהייתי צריך לראות יותר טוב את האופנוע אבל גם במבט לאחור אני לא חושב שהייתי מבחין בכך. זוהי הסתרה גלויה ולא סבירה של פגם.
2. המנהל המרכזי היה בשוק כמו כל עובדי אלבר ואמר "תשמע זו בעיה יותר חמורה מבחינתי, תאמין לי או לא. כנראה אחד העובדים בקוריאה (ארץ היבואן של האופנוע) שבר בשוגג את המראה וניסה להסתיר את עקבותיו. אולי זה אפילו קרה בארץ, לא יודע".
3. אני רוצה לדרוש בדיקה מלאה ללא תשלום של האופנוע שכן איבדתי את אמוני בחברה ואינני יודע אילו הפתעות טומן המחר. מבחינתי עלולים לצוץ גם פגמים מסכני חיים. אני חושד של יאשרו את בקשתי לפי טון הדיבור שהיה היום.
4. האם באפשרותי לדרוש שיפוי? בזבוז חצי יום עבודה + בזבוז זמן עוד יומיים במוסך + עוגמת נפש ואיבוד אמון בל יתואר?
לא ביקשתי אופנוע חדש ולא חתרתי לביטול עסקה. לעניות דעתי, בקשתי סבירה והגיונית .
אשמח לייעוץ, מקווה שהייתי ברור.
בברכה,
דור
שלום,
אם רכשת מוצר חדש (אופנוע) עליך לקבל מוצר חדש ללא כל תקלות או בעיות כפי שאתה מציין. כמו כן ברכישת רכב חדש יש גם אחריות מלאה.
אתה בהחלט יכול להגיש תביעה קטנה בעניין ולבקש פיצוי כפי שהצגת.
בהצלחה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר