שלום רב, ביצענו הזמנה ב-25.6 לתורכיה לתאריך 21.7 וקיבלנו אישור לחופשה. בעקבות המצב הבטחוני הודענו לחברת אי.זי גו שברצוננו לבטל את החופשה ב- 13.6 ומאז התחילו דין ודברים ביננו לבין הספק. בהתחלה הספק הסכים לבטל את החופשה בחיוב של 210 לבן אדם! משמע 420 דולר! ואחר כך הם הודיעו שהם לא מוכנים לבטל ואמרו שאין מה לעשות וחייבו אותנו בכל הסכום.
לפי התקנון שנשלח אלינו:
דמי ביטול שינוי: על כל ההזמנות חלים דמי שינוי או ביטול מרגע אישור ההזמנה וכמפורט בהזמנה. תנאי הביטול והשינוי משתנים בהתאם לסוג המוצר שהוזמן, עיתויי ההזמנה ומועד היציאה. בכל מקרה של ביטול יחויב הלקוח בדמי ביטול לפי תנאי ההזמנה ובלבד ואינו זכאי לתנאי ביטול מקלים לפי הוראות חוק הגנת הצרכן לרבות כמצוין בחוק הגנת הצרכן בסעיפים [14 ג. (ג)(2), 14 ג. (ד)(2), 14 ה. (א)]. לפי חוק זה כל לקוח הרוכש שירות מאת החברה רשאי לבטל את העסקה ובלבד שהודעת הביטול נמסרה לאיזי גו בפקס ו/או במייל ו/או במסירה אישית וזאת עד 14 ימים ממועד ההזמנה ולא פחות מ7 ימים ממועד תחילת השירות. (הימים= ימי עסקים). בכל מקרה של מתן הודעת ביטול בפרק הזמן האמור, יחויב המזמין בדמי ביטול של 5% מעלות ההזמנה או 100 ש"ח לאדם, לפי הנמוך מביניהם
מה אתה ממליץ לעשות?
הם לא מוכנים לעשות שום דבר וטוענים שלא עמדנו בחוק הגנת הצרכן.
בברכה,
אדי
שלום,
קראתי את הדברים וצר לי שסוכנויות הנסיעות מנצלות את המלחמה לרעה ובמקום להיות חלק מהעם ולתמוך, הם מערימים קשיים. אני מניח שהסוכנויות בהמשך יבקשו ויקבלו פיצויים מהמדינה על הפסדים.
מה אני ממליץ לעשות ?
1. לנסות לשנות יעד למדינה אחרת, גם אם תצטרכו להוסיף קצת כסף.
2. לשלוח לסוכנות מכתב רשום שבו אתם מציינים כי לא טסתם לתורכיה בגלל המצב ובגלל האזהרות מסע, כמובן שלא לטוס ובהמשך לתבוע את הסוכנות נסיעות על החסר כספי ולקוות שבתי המשפט לתביעות קטנות יהיו מספיק רגישים לקבוע פיצויים למי שלא נסעו עקב המצב.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר