שלום רב,
בחמשת החודשים האחרונים אני מתמודד עם שירות של חברת פלרום (כיום נותנת השירות של אלקטרה). לאחר שמייבש תחת אחריות מורחבת (לא מוגבלת) התקלקל, זכינו לשמונה ביקורי טכנאי עד לביקור התשיעי בו נאספה המכונה.
בשמונה הביקורים הראשונים סירבו לתאם לנו חלון הגעה של שעתיים וקבעו ארבע שעות בכל פעם. כאשר ביקשתי לקבל חלון של שעתיים על פי חוק, נטען שאני לא זכאי לכך היות ו"חוק הטכנאים" (באופן ספציפי לפי חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 24), התשס"ח–2008) חל אך ורק במשך תקופת האחריות הראשונה (אחריות יצרן) ובתקופת האחריות המורחבת היא אינה תקפה. על פי החוק, חוסר עמידה בסעיף קטן (ג)(2) מחייב את נותן השירות בפיצוי של 300 ש"ח.
בנוסף, בביקור השמיני לא הגיע הטכנאי כלל, כאשר הביקור לא בוטל על ידי פלרום בשום דרך. במקרה זה מגיע על פי חוק 600 ש"ח פיצוי (סעיף קטן (ד)(1) ) אך שוב פלרום מסרבת לשלם תחת אותו הטיעון.
להבנתי מסעיף קטן (ב) לתיקון החוק חל גם על תקופת אחריות ארוכה יותר מזו שנקבעה בסעיף קטן (א), הנה הציטוט מתיקון 24 לחוק הגנת הצרכן:
" "(ב) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע הוראות בעניינים המפורטים בסעיף קטן (א)(2) עד (4), לעניין חוזה למתן שירות לתיקון ליקויים ופגמים והחלפת טובין גם שלא לאחר מכירה, לרבות תיקון והחלפה כאמור בתקופת אחריות ארוכה יותר מהתקופה שנקבעה לפי סעיף קטן (א), ולעניין חוזה למתן שירות שבו השירות מותנה בתקינות טובין הנמצאים אצל הצרכן."
האם הצדק עמי, במקרה זה אפנה לתביעות קטנות, או שהצדק עם פלרום ולא מגיע לי שום פיצוי?
תודה רבה מראש,
אסף מרשון.
שלום אסף,
קראנו את הודעתך.
אנו מבצעים בדיקה של המקרה שאתה מפרט ויוצרים איתך קשר בהקדם, בהתאם לפרטים המצויים ברשותינו.
בברכה,
שירות לקוחות - אלקטרה סחר
שלום,
הצדק איתך.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר