שהיתי בחודש מאי במשך 5 ימים בחו"ל וקיבלתי חיוב על גלישה באינטרנט במכשיר הנייד בסך 3000 ש"ח! לא רכשתי חבילת גלישה כיון שהתכוונתי לגלוש עם המכשיר של בעלי לו רכשנו חבילה.
עפ"י התיקון לחוק התקשורת ממרץ 2014 כל לקוח חסום לגלישה באופן אוטומטי כברירת מחדל אלא אם כן הוא מבקש באופן יזום שיפתחו אותו או שהוא רוכש חבילה.
אני עובדת במשרד ממשלתי גדול המונה מעל 1000 עובדים ומתוקף כך מוגדרת כלקוחה עיסקית תחת "הסכם חשכ"ל", נציג המשרד מתוקף הרשאתו חתם על הסכם בו הוא פותח את כל עובדי המשרד לגלישה בחו"ל, והיה עליו ליידע את העובדים אך הוא לא עשה זאת.
אני נפלתי בין הכיסאות ולא קיבלתי את המידע הזה.
האם אוכל לפנות לתביעות קטנות? אם כן, את מי לתבוע?
האם אוכל לעשות משהו כדי להסיר את החיוב הנ"ל ממני כיון שזה לא היה באחריותי, אלא באחריות מישהו אחר.
בשיחה עם פלאפון טרם הנסיעה אמרתי שלא אגלוש במכשיר שלי אלא של בעלי, לטענתם לא אמרתי את המילה המפורשת לחסום ולכן לא ניתן לפרש את אמירותיי ללחסום.
אנא עזרו לי.
בתודה,
חנית
שלום חנית,
שאלה לי : אם לא השתמשת במכשיר הסלולרי של בעלך בזמן שהייתך בחו"ל אז מדוע הם חייבו אותך ? על חוסר שימוש ? על כך שהטלפון זיהה שהוא עובר למדינה אחרת ?
בכל מקרה, קראתי את הדברים והסוגיה מעט סבוכה כיוון שיש פה לכאורה מערכת יחסים חוזית משולשת ובתוכה מערכת יחסים של עובד ומעביד (הקשור לתחום דיני עבודה).
כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לקרוא את החוזים / הסכמים הקיימים בשלישיה החוזית ויתכן כי לא יהיה מנוס ולבקש מבית המשפט להכריע בסוגיה זאת.
תחילה יש לבדוק את נושא האחריות בין הצדדים ובחינת האחריות אל מול העוולה שנגרמה.
במידה ואת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי נוסף, את מוזמנת לפנות אליי.
בברכה,
עו"ד חיים איציקובסקי
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר