שלום, בחודש אפריל רכשתי מחשב נייד דרך החברה buy2usa שהיוותה גוף תיווך למול חברת amazon. בארה"ב.
בסוף חודש מאי המחשב הגיע לארץ לאחר תשלומי המכס וכלל התשלומים הנדרשים.
למחשב אחריות בינלאומית ועל כן עפ"י אחריות זו למחשב אחריות ע"י היבואן.
לאחר 24 שעות מרגע שהופעל המחשב הפסיק לעבוד. פניתי ליבואן והוא לקח את המחשב לתיקון. התיקון נמשך לתקופה של למעלה מחודש וחצי.
עפ"י התקנות להגנת הצרכן - זמן התיקון לא יעלה על 14 ימי עסקים.
כאשר הפנתי את תשומת ליבו של היבואן לנושא הוא אמר לי שמכיוון שאני ייבאתי את המחשב באופן עצמאי אז התקנות לא תקפות ואורך התיקון הינו 30 ימים.
האם זה נכון? האם יש לי בסיס לתביעה משפטית על הפרת החוק?
שלום.
האם היבואן של המחשב נמצא בארץ ? האם נתת את המחשב לתיקון בארץ ?
במידה והמחשב נמסר בארץ חוק ותקנות הגנת הצרכן חלות עליו ועל פי ידיעתי אין זמנים אחרים לתיקון מחשבים מיובאים.
אני מציע לך לעיין בהסכם האחריות שקיבלת עם המחשב אני בטוח שכל הכללים לעניין זמן תיקון נמצאים שם.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
שלום,
בהמשך לתגובה הנ"ל היבואן נמצא בארץ (asus ישראל) אומנם כפי שציינתי לא קניתי את המחשב דרכו אלא באופן עצמאי בייבוא שלי אישי ללא היעזרות או שימוש בשירותי היבואן..
נתתי את המחשב לתיקון בארץ ליבואן, כאמור asus ישראל.
עיינתי בהסכם/באחריות הבינלאומית ולא רשום שם זמן לתיקון.
רשום כי האחריות הבינלאומית תקפה לשלל מדינות (כולל ישראל) אולם ייתכנו כמה הגבלות:
1. תנאי השירות יהיו שונים ממדינה למדינה.
2. חלקי חילוף לא יהיו זמינים בכל מדינה.
ועוד שלושה סעיפים לא רלוונטיים למקרה הנ"ל.
האם החוקים של מדינת ישראל בנושא תקנות להגנת הצרכן חלות על היבואן גם כאשר לא קניתי את המוצר דרכו?
שלום,
התשובה היא כן, כל עוד ליבואן יש סניף ונציג בארץ (ויש) חוקי מדינת ישראל תקפים לגביו.
מאיפה הגיע למסקנה ועל סמך מה מסתמך היבואן לעניין זמני התיקון ? בכל מקרה עבר הזמן של ה 30 יום לא ?
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר