שלום רב,
קיבלתי מתנה תיק מנהלים,אין לי צורך בו והחלטתי לקבל החזר כספי.ניגשתי לרשת שמכרה את התיק(סניף שלא ממנו קנו אותו במקור) מסרתי את התיק ואת פתק ההחלפה.אך קיבלתי סירוב לקבל החזר כספי כי לדברי אחראית משמרת חל על זה חוק שלא ניטן לבטל עיסקה לתיקים וארנקים.הציגו לי מודעה שקיביכול הודפסה מאתר מועצה לצרכנות ובה הודגש שאין ביטול עיסקה לתיקים וארנקים.לאחר גלישתי לאותו האתר מצאתי את המודע הזאת אך לא מופיעה בה סעיף על תיקים וארנקים.בנייתי להנהלת הרשת פשוט מורכים אותי.באת מסירת התיק הנפיקו לי תעודת זיכוי ודרשתי שיכתבו בה לא ניתן לקבל החזר לפי החוק.מה עלי לעשות במקרה כזה?
תודה מראש
שלום,
תשובה לשאלתך מתוך החוק - תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) :
(א) תקנות אלה יחולו גם על טובין ושירותים שניתנו לצרכן במתנה ממי שאינו העוסק (בתקנה זו - המתנה), ובלבד שהצרכן הציג לעוסק פתק החלפה המעיד על עצם ביצוע העסקה עם העוסק או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.
(ב) שולמה המתנה במזומן, תהיה החזרת התמורה במזומן או בשיק מזומן; שולמה המתנה בשיק - אם נפרע השיק, החזרת התמורה כאמור תהיה במזומן או בשיק מזומן בתוך חמישה ימי עסקים ואם לא נפרע, החזרת התמורה תהיה בתוך חמישה ימים מהמועד שנפרע; שולמה המתנה בכרטיס אשראי, החזרת התמורה תהיה במזומן ובלבד שחשבון הצרכן רוכש המתנה, חויב; בתקנה זו "טובין" - לרבות שובר מתנה ולמעט תווי קנייה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר