שלום,
לפני מספר שבועות צלצל אליי נציג של הוט והציע לי תוספת של שני ממירים וחבילה חדשה - וכל זה בעלות נמוכה יותר ממה שאני משלם היום.
יום למחרת צלצלתי כדי לשנות את תאריך הטכנאי, ובמקרה גליתי שהחבילה שהנציג הבטיח לי - היא לא באמת החבילה שצירפו אותי אליה (הנציג שיקר). יש לי את הקלטת שיחת המכירה, השמעתי את זה למנהלת בכירה בהוט והיא הסכימה לבטל לי את העסקה ולתת לי פיצוי קטן. בינתיים אני במשא ומתן איתם, כי אני חושב שמגיע לי לקבל את מה שהובטח לי ומי שצריך לשלם פה זה הנציג ולא אני.
בהוט טוענים שהוא שיקר והמעשה שלו נוגד את מדיניות החברה והוא יטופל משמעתית.
השאלה שלי היא האם אני יכול להתעקש ולקבל את החבילה שהנציג הבטיח לי? מה החוק אומר בנוגע לביטול עסקה מצד הספק? האם מותר לו לבטל עסקה באופן חד צדדי? מה קורה במקרה של נציג שירות ששיקר? (אם זה משנה, הוא עובד חברה ולא עובד קבלן חיצוני, כפי שנהוג במקומות מסויימים).
תודה,
דורון.
שלום דורון,
החוק קובע שנציג חברה הוא השלוח שלה ולכן אם פעל בשמה החברה מחוייבת לקיים את ההסכם על פי השלוח שלה (הנציג שפנה אליך מטעמה).
ולשאלותיך, כן אתה יכול להתעקש ולקבל את החבילה שהובטחה לך, צד אחד לא יכול לבטל עסקה באופן חד צדדי ואין זה משנה אם הוא קבלן חיצוני או עובד חברה.
במילים אחרות, החברה חייבת על פי חוק לפעול על פי ההסכם בינך לבין הנציג ואינה יכולה לבטל את העסקה באופן חד צדדי.
אם כך הם ינהגו אני מציע לך להגיש תביעה כנגדם על הפרת חוזה.
במקרה זה אתה תקבל פיצוי כספי מכובד ולהעניש את החברה.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי נוסף, אתה מוזמן לפנות אליי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
לגבי הפיצוי שהחברה מציעה לך, לא ציינת כמה פיצוי מציעים לך במקרה זה אך לידיעתך - הפיצוי צריך להיות של אלפי שקלים (אם לא יותר) על הפרת הסכם, רשלנות, עוגמת נפש, נזקים ועוד.
לידיעתך, לאחרונה אותה חברה שילמה 8,000 ש"ח פיצוי כספי (בפסק דין) רק על עוגמת נפש קטנה שנגרמה ללקוח, כך שבמקרה זה הפיצוי בעניינך צריך להתחיל משם.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
תודה רבה עו"ד חיים איציקובסקי על התגובה המהירה,
כמה תשובות לדבריך, הציעו לי פיצוי של ממיר אחד נוסף (לא שניים ולא במחיר החדש כפי שהובטח).
אני מעוניין לפנות לתביעות קטנות ואני רוצה להגיע מוכן ככל האפשר, ולכן:
1. האם תוכל לשלוח לי פרטים על התביעה הקודמת (זו שהוט שילמה בה 8,000 שקל כפיצוי על עוגמת נפש), אם אפשר קישור, או שם התובע, או תאריך, או כל פרט אחר שיעזור לי לאתר את התביעה הזו.
2. האם תוכל להפנות אותי אל הסעיף בחוק שכתבת עליו? ("החוק קובע שנציג חברה הוא השלוח שלה ולכן אם פעל בשמה החברה מחוייבת לקיים את ההסכם על פי השלוח שלה (הנציג שפנה אליך מטעמה").
3. כמה כסף לדעתך אני צריך לתבוע על עוגמת נפש, כאשר החברה טרטרה אותי במשך כמה שעות בין נציג לנציג, בנוסף, נציג פניות הציבור של החברה אמר לי שאין לי מה לעשות עם זה - ורק כאשר פניתי אל ארגון "אמון הציבור" הוט הציעה לי את הפיצוי?
תודה רבה על התשובות ועל הפורום הנהדר הזה!
שלום,
אנא פנה אליי באמצעות המייל ואשלח לך את החומר הרלוונטי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר