ביצעתי הזמנת רהיטים לאחר 18 ימי עסקים ביקשתי לבטל את העסקה כאשר הם אפילו לא התחילו לבצע את ההזמנה כי טרם נתתי להם את כל הנתונים (צבע מידה וכו). כשבקשתי לבטל אמרו לי לשלם 30% מערך ההזמנה כפי שמצוין על גבי המסמך שמפרט את פרטי ההזמנה שהעבירו לי. האם זה תקין?
שלום,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות בענייננו כי :
צרכן רשאי לבטל הסכם (בעניין ריהוט) ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) לרכישת טובין או סוגי טובין כאמור – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין;
כמו כן חשוב לציין כי זכות הביטול כאמור בתקנות אלה לא תחול לגבי – טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות;
אתה טוען כי החנות לא התחילה לייצר את ההזמנה ולכן לכאורה אתה רשאי לבטל עיסקה והקנס לביטול הינו עד 100 ש"ח.
ברצוני לציין כי במקרה שאתה מתאר יש חשש לחוסר תום לב שלך, כיוון שאתה לא נתת להם את הנתונים כפי שהתבקשת לעשות וזאת הסיבה שטרם יצרו לך את הרהיטים, אך אם נתייחס לחוק בצורה יבשה, אתה רשאי לבטל עסקה על פי החוק ולא לשלם 30%.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר