שלום רב,
אשמח בבקשה להבין מה החוק אומר ביחס לשיחת מיילים ללקוחות פוטנציאליים.
המיקרה: לקוח נרשם בדף צור קשר של האתר. האם מהרגע הזה יש ברשותנו לשלוח לו מיילים שנוגעים רק במוצר/שרות המדובר? או/ו לשלוח לו ניוזלטרים?
אותה השאלה יחס ללקוחות קיימים. שכבר רכשו את המוצר. האם להם מותר לשלוח מיילים עם מידע ומבצעים ביחס לשרות/מוצר?
אני מזהה שהמון עסקים שאני נרשמת אצלם בצור קשר, כן שולחים לי חופשי מיילים. הם טוענים שמספיק לאפשר "הסר" ואין צורך למעבר לכך.
אשמח בבקשה לדעתך :)
שלום ליאור,
התשובה לשאלתך מאוד פשוטה.
החוק קובע באופן ברור כי : "לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת".
לכלל זה יש יוצאים מן הכלל :
פנייה חד-פעמית מטעם מפרסם לנמען שהוא בית עסק, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן זה, המהווה הצעה להסכים לקבל דברי פרסומת מטעמו, לא תיחשב הפרה של הוראות סעיף זה.
על אף הוראות סעיף קטן (ב), רשאי מפרסם לשגר דבר פרסומת כאמור באותו סעיף קטן אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען, בהתקיים כל אלה:
(1) הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו, באחת הדרכים האמורות בסעיף קטן (ב);
(2) המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו כי הוא מסרב לקבל דברי פרסומת כאמור, דרך כלל או מסוג מסוים, והנמען לא עשה כן;
(3) דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות מסוג דומה למוצר או לשירות האמורים בפסקה (1).
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר