שלום רב,
הזמנתי מלון בחו"ל באתר גדול בארץ (כגון איסתא, צבר וכו') לעוד כמה שבועות למס' לילות עבור מלון בדרגת 5 כוכבים במחיר מאד נמוך (מחיר שובר שוק). ההזמנה נעשתה באותו אתר כיוון שבאמת דובר על מחיר מאד מאד אטרקטיבי שקשה היה לסרב לו ביחס לרמת המלון הגבוהה.
קיבלתי אישור כי ההזמנה אושרה ואף נשלח אליי מייל כי ההזמנה מאושרת (לצד שם המלון והתאריכים אותם הזמנתי). לצד האישור ניתן קישור לאתר של החברה על מנת להדפיס את הוואוצ'ר למלון.
נכנסתי לאתר והדפסתי את הוואוצ'ר אך לתדהמתי הוואוצ'ר היה עבור מלון אחר בדרגת 2 כוכבים.
התקשרתי לחברה וסיפרתי להם כי אושר לי מלון מסוג 1, קיבלתי אישור על ההזמנה וכן מייל המאשר את אותו המלון, אך בפועל לאחר שנכנסתי לאתר הוואוצ'ר היה למלון מסוג 2. נאמר לי כי אין לי מה לדאוג, הנושא עבר לטיפול וישלח אליי ואוצ'ר עדכני למלון אותו הזמנתי. לאחר כיום קיבלתי שיחת טלפון מנציגת החברה שאמרה שחלה טעות באתר שלא בשליטתם, הם אינם יודעים מה קרה, אך אין חדרים פנויים במלון אותו הזמנתי (מה שאינו נכון, בדקתי זאת באמצעות המלון). בכל מקרה, אמרתי כי הדבר אינו מקובל שכן קיבלתי אישור על ההזמנה ולו לא הייתי ער לשם המלון בוואוצ'ר לא הייתי מגלה את הטעות עד שהייתי מגיע לחו"ל, וביקשתי אם כן (על אף העובדה כי באמת ישנם חדרים באותו מלון) כי ינתן לי מלון חלופי בדרגת כוכבים זהה במרכז העיר (השוואה של אותה רמת מלון שהזמנתי באותו המיקום) באותו המחיר. נאמר לי כי אין כל אפשרות לקבל את המלון במחיר אותו הזמנתי (המחיר האמיתי, לולא הטעות, עומד על פי 4 ממה שהזמנתי בפועל) וכי עליי לבצע הזמנה מחדש ואם אהיה מעוניין במלון בדרגה הזאת אצטרך לשלם הרבה יותר בהתאם.
לאחר התעקשות איתם, הם אמרו שיעשו בדיקה ויחזרו אליי. חזרו אליי היום מהחברה ואמרו לי שמדובר בתקלה טכנית משמעותית, וכיוון שאני עומד על התעקשותי הם יעשו בדיקה טכנית מקיפה איך נערכה טעות מיחשובית שכזאת. שאלתי אותם מתי אקבל תשובה בנוגע למלון (בפרט שהנסיעה הינה בעוד שבועיים וחצי!!), נאמר לי שהם לא יכולים להבטיח לשלם על מלון כזה במחיר אותו שילמתי ורק לאחר שיתקבלו תשובות מהבדיקה הטכנית תינתן לי תשובה. בנוגע למועד בו תסתיים הבדיקה הטכנית נאמר לי כי הוא לא ידוע וכי אם אני מעוניין אני יכול כבר עכשיו לבטל את העסקה ולהזמין מלון אחר או לחילופין לקבוע לעצמי "דד-ליין" בו אחליט שאני לא מחכה עוד לתשובה מהם ומזמין לבד. למעשה, נשארתי אובד עצות נוכח התנהלות החברה (מה אותי בתור לקוח מעניין מה בדיוק היתה התקלה הטכנית במחיר? עדיין לא הצלחתי להבין, כל מה שאני רוצה זה את אותו מלון שהזמנתי / מלון ברמה זהה באותו אזור.
אודה מאד לקבלת חוות דעתכם בעניין, נראה לי מאד לא מקובל שלקוח מקבל אישור על המלון, יורד לו הכסף מכרטיס האשראי, והוא מגלה כי מדובר בתקלה. האם הלקוח אשם בכך?! נכון שהייתי ער לכך מיד והתקשרתי לחברה באופן מיידי, אולם אין זה לטעמי פוטר את החברה מלהזמין עבורי את אותו המלון במחיר המקורי אותו הזמנתי או לחילופין מלון ברמה זהה באותו המחיר.
תודה רבה!
שלום,
על פי בדברים שאתה מתאר הצדק והחוק איתך. גם אם זאת טעות של החברה הם צריכים לעמוד מאחרי הטעות (ואין זה משנה האם הטעות טכנית, מחשבית או אחרת).
ברגיל הייתי מציע לך להגיש תביעה בעניין, אך כיוון שנסיעה קרובה ואתה צריך לפתור את העניין בהקדם, עליך לטפל בעניין כבר עכשיו.
אני מציע לך לפנות אל החברה (ואולי אף להגיע לשם פיזית) ולנהל מו"מ בעניין או לחילופין לפנות לעו"ד שיטפל בעניין בזריזות ולפני הטיול.
בכל מקרה תוכל להגיש תביעה כנגדם בהליך של תביעות קטנות ולפנות למועצה לצרכנות ולרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן כדי לטפל בעניין ולהשית עליהם קנסות.
במידה ואתה מעוניין בסיוע משפטי בעניין, אתה מוזמן לפנות אליי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר