שלום
בשבוע שעבר הייתי בבית עסק מסויים. שילמתי בכרטיס אשראי, קמתי במהירות ולא חיכיתי שיחזירו לי אותו. כעבור מספר שעות, חזרתי לבית העסק, ושאלתי אם הכרטיס נמצא, והם השיבו לי שכיוון שלא הצליחו להשיג אותי בטלפון, הם גזרו את הכרטיס וזרקו אותו, כי אלה נהלי הרשת שבית העסק שייך אליה.
בשיחה עם חברת האשראי שלה הודעתי על המקרה, אמרה הנציגה שנוהל זה אינו תקין, וכי בית העסק היה צריך להתקשר קודם לכן לחברת האשראי.
כשהתלוננתי בהנהלת הרשת על המקרה, השיבו לי שהם מתנצלים אבל אין מה לעשות.אלה הנהלים שלהם, בגלל תביעה אחרת שקיבלה הרשת מלקוח.
האם הייתה להם זכות כלשהי להשמיד את הכרטיס שהוא רכוש אישי שלי?
האם יש מקום או סיכוי לתבוע אותם על עוגמת נפש ? אמנם לא נגרמו לי נזקים של ממש, ולא נעשה שימוש בכרטיס, אבל במשך מספר ימים חשבון האשראי שלי היה מוקפא, לא יכולתי למשוך כסף מהבנק, והייתי צריך להפסיד שעות עבודה כדי לקחת מהבנק כרטיס חדש.
תודה
שלום,
קראתי את הדברים.
כפי שאתה מתאר בית העסק פעל על פי נהלים פנימיים שלהם בעקבות פסק דין בעניין.
אין חוק שמורה מה לעשות כאשר מוצאים כרטיס אשראי ותאר לך מקרה שבו הכרטיס היה מגלגל ידיים ומישהו כבר היה משתמש בו.
נדמה כי גם אם בית העסק לא פעל כפי שרצית או כפי שאתה חושב לנכון שיש לפעול, אך בית העסק פעל על פי כלליו.
לכן תחילה אני מציע שתיגש לבית העסק ותברר האם אלו הכללים. במידה והינך חושב שבית העסק לא פעל כדין, כמה לך הזכות לתבוע.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר