שלום רב,
אבקש עצתכם המשפטית בנושא להלן:
לראש השנה האחרון הזמנתי 2 חדרים ל- 3 לילות במלון . צויין במפורש בכתב בהזמנה חדרי גן דה - לקס צמודים (אחד הזמנתי לעצמי - אני אשה מבוגרת, ואחד לבתי וילדיה, זאת כדי שנבלה חדיו בסמיכות את החג ואוכל גם עזור לבתי עם ילדיה הקטנים).
ערב ראש השנה (כשכבר לא היתה בפני כל אופציה לבטל את ההזמנה) הסתבר שעקב טעות במחלקת ההזמנות של המלון לא שוריינו לי שני חדרי הגן ונוכל לקבל רק חדר גן אחד. החדר השני שניתן לי היה רחוק מהחדר של בתי, ללא גן ואף ללא מרפסת, חדר פחות בהרבה ברמתו מזה של חדר גן דה לקס , חדר עם בעיה חריפה של עובש קשה ואמבטיה שלא ניתנת לשימוש. אחרי שסבלתי 2 לילות בחדר זה הועברתי לחדר שלישי רועש במיוחד שגם הוא לא חדר גן ואף ללא מרפסת . כך בלתי את ראש השנה תוך שאני סובלת מחדר מעופש בלתי ראוי לשימוש ונודדת מחדר לחדר .
במוצאי ראש השנה לאחר פגישה עם סגן מנהל המלון הגענו לסיכום שאשלם את מלוא המחיר עבור חדר הגן האחד שניתן - וכך עשיתי במקום, ואילו לגבי חדר השני, כיוון שהיתה מחלוקת עם המלון אם אני צריכה בכלל לשלם על עוגמת הנפש שנגרמה לי , סוכם במפורש עם סגן מנהל המלון ופקידת הקבלה כי לא אחוייב בכרטיס האשראי עבור חדר זה ללא הסכמתי ואישורי. כחודש לאחר מכן מבלי להודיע לי דבר, במחטף , ומבלי לקבל אישורי , ובניגוד לסיכום המפורש האמור עם המלון , חייב המלון את כרטיס האשראי לי ב- - 2/3 ממחיר החדר השני. פניתי למלון וכן לחברת האשראי ושניהם סרבו לבטל את החיוב.
שאלותי הן :
1. האם היה רשאי המלון להשתמש בכרטיס האשראי שלי ולחייבו מבלי לקבל את הסכמתי לאחר שסוכם עימו במפורש שלא ייעשה שימוש בכרטיס ללא הסכמתי ואישורי?
2. האם עלי לשלם בכלל עבור החדר השני כאשר לא הזמנתי חדר כזה, אלא חדר גן דה - לקס , וקיבלתי חדר מלא עובש שאינו ראוי למגורים? כלומר- לא קיבלתי כלל את התמורה שהזמנתי ונאלצתי להעביר את החג בחדר בלתי ראוי למגורים?
3. האם חברת האשראי אינה חייבת להחזיר לי את סכום החיוב בגין החדר השני כאשר סוכם עם המלון שלא יחייב את כרטיס האשראי שלי בגין החדר השני ללא אישורי? וכאשרלא סופקה התמורה שהוזמנה?
4. האם איני זכאית לפיצוי על עוגמת הנפש הסבל והנדודים שעברתי מחדר לחדר במהלך החג?
אודה על תשובתכם והתייחסותכם,
נעמי
שלום נעמי,
אענה על שאלותיך באותו הסדר.
1. מכיוון שהיה ביניכם הסכם, המלון לא היה רשאי לחייב את כרטיס האשראי ללא אישורך (כפי שתיארת את הדברים).
2. עניין התשלום תלוי בהסכם בינך לבין המלון. אני לא הייתי משלם על חדר או שירות שלא הזמנתי.
3. חברת האשראי אינה אחראית על ההחזר הכספי שאת מתארת אלא זה עניין שלך עם המלון. חברת האשראי פועלת במסגרת החוק.
4. את בהחלט זכאית לפיצוי בדין עוגמת נפש ונזקים שנגרמו לך.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר