שלום רב.
רכשתי משקפי שמש ביום שישי בחנות בפ"ת שהיא אינה רשת. באוטו יום שמתי לב שהן לא נוחות לי. ביום א' לקחתי את הנרתיק , את המשקפיים וספרי שקיבלתי מתנה יחד עם חשבונית והלכתי לחנות כדי להחזיר אותם ולקבל זיכוי באשראי. בחנות המוכרת מסרה לי שהם לא מחזירים מזומן בשום פנים ואופן ושהמנהל בחו"ל וחוזר ביום ג' (היום) . היום ניגשתי שוב לחנות , מנהל בחנות סרב להחזיר לי את כספי באשראי למרות שלא עבר 14 יום וטענתו הייתה: ישנו חוק שלא מאפשר לעשות החזר כספי לקנייה של משקפי שמש בלבד מהסיבה: שהמשווק מזמין אותם מחו"ל ופותח את אריזתם המקורית (מוכר ללא אריזה זו) ומכיוון שהמשווק פתח את האריזה ולמרות שהחזרתי אותם בדיוק באוטו מצב שהם נמכרו לי אין אפשרות להחזיר את כספי אלא רק לקבל זיכוי. המנהל נתן לי טופס ושם הופיע כתוב חוק כזה. אני הקלטתי את כל השיחה ביני לבין המנהל בטלפון הנייד. השאלה שלי האם המנהל פועל בצורה חוקית ואם לא אז האם אפשר לתבוע אותו ואם בכלל כדאי ומה הסיכויים שלי. תודה רבה מראש. מריה.
שלום,
לא, המנהל לא פועל כחוק. החוק הוא מאוד ברור ואת מוזמנת לעיין בו (תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)).
אינני יודע לאיזה חוק מנהל החנות הפנה אותך, אך נדמה שכל מה שמנסים לעשות זה להעביר לך את ה14 יום כך שלאחריהם לא תוכלי להחזיר את המוצר שרכשת.
במקרה שאת מתארת בהחלט יש מקום לתביעה בהתאם לדברים שתיארת ולחוק הרלוונטי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
שלום לך חיים,
הייתי רוצה בשמחה קבוע פגישת יעוץ אך אני מתגוררת בפ"ת. והמשרד שלך נמצא בקיסריה. אולי תוכל להמליץ לי על משרד כלשהו בפ"ת?
יש לי משרד נוסף ברעננה בו אני נפגש עם לקוחותיי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר