שלום,
בצעתי רכישה באתר אינטרנטי בשם ציינאביי ( chinabuy.co.i ) בעלות של 114 ש"ח , קיבלתי אישור על הזמנתי ונגבה ממני סכום זה מכרטיס האשראי. לאחר יומיים קבילתי הודעה במייל על ביטול ההזמנה וביצוע החזר כספי זאת בטענה שחלה אצלם טעות במחיר המוצג באתר ( 1135 שח ) . יש בידיי הוכחות על ביצוע ההזמנה, אישור קנייה וכולל צילום מסך של דף המוצר עם המחיר הנקוב 114 שח .
האם החוק מתיר לאתר אינטרנט לבטל עסקה במקרה מעין זה ומהן זכויותי כצרכן והאפשרויות העומדות בפניי ?
בברכה,
צביקה
שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן האחריות חלה על המוכר בדיוק כמו רכישה בחנות לא מקוונת ולכן ברגע שרכשת מוצר במחיר שהוצע על החברה, למרות טעותה, למכור לך את המוצר במחיר שרכשת אותו.
החברה אינה יכולה לבטל עיסקה מיוזמתה בשל הטעות שלה.
במקרה זה יש לך את הזכות לתבוע את החברה בבית המשפט.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
בהמשך לתשובתו של עו"ד חיים איצקוביסקי
קבלתי תשובה מחברת האתר שלטענתם היא "מכסה" אותם מבחינה משפטית.
זו לשון התגובה.
"Pricing of products sold by Chinabuygroup.com is based upon figures calculated in U.S. Dollars (US$). Prices displayed in other currencies are converted from U.S. Dollars according to the most up to date conversion rates. Due to fluctuating currency values, prices displayed in non-U.S. denominations of currency on the Site, other than on the individual product page, may not be the most current. Areas of the Site where non-U.S. denominations of currency might be inaccurate include, but are not limited to, promotional banners, promotional pages, and information on product category pages. The price displayed on an individual product page, regardless of currency denomination, is the current price you are liable to pay to Chinabuygroup.com, excluding shipping."
האם זה באמת "מכסה" אותם או שעדיין אני צודק במקרה זה ויכול להמשיך בתביעתי?
כמו כן כיצד אוכל לאתר את מי שעומד מאחורי האתר ע"מ שאוכל לרשום את שמו בתביעה?
תודה.
צביקה.
שלום,
במידה והחברה היא חברה ישראלית עליה לפעול בהתאם לחוק והיא אינה יכולה להתנות זאת (אלא אם כן החוק קובע אחרת) לעומת חברה שאינה חברה ישראלית ואין לה סניף בארץ ולכן חלים עליה החוקים של ארץ מוצאה ולכן עליך לבדוק האם מדובר בחברה ישראלית או לא.
כדי לאתר מי עומד מאחרי האתר עליך לחפשו. במידה ואתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך אתה מוזמן לפנות אליי.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
שלום
עכשיו התקבלה תגובה חדשה מהם.
להלן הציטוט המתורגם.
שגיאות דפוס
בעוד Chinabuygroup.com שואף לספק מוצר מדויק ומידע תמחור, תמחור או שגיאות דפוס עלול להתרחש. Chinabuygroup.com לא יכול לאשר את המחיר של פריט עד לאחר ביצוע ההזמנה. במקרה שפריט מופיע במחיר שגוי או מידע שגוי עקב שגיאה במידע תמחור או מוצר, Chinabuygroup.com תהיה הזכות, על פי שיקול דעתנו הבלעדית, לסרב או לבטל כל הזמנות עבור פריט זה. במקרה שפריט הוא במחיר אי, Chinabuygroup.com עשוי, לפי שיקול דעתנו, או לפנות אליך לקבלת הוראות או לבטל ולהודיע לך על ביטול כאמור.
האם יש להם בכלל זכות לבטל קניות של צרכנים?
כמו כן גיליתי את בעל האתר - הוא ישראלי
אך מלבד שמו ותוארו לא הצלחתי לברר פרטים נוספים עליו
האם פרטים אלו מספיקים כדי לתבוע או שצריך להשיג עוד פרטים?
לאתר יש שירות לקוחות פה בארץ.
האם בשל כך ניתן להמשיך בתביעה מולם?
תודה צביקה.
שלום,
כפי שאמרתי לך לא ניתן להתנות על חוק ולכן אין לחברה זכות לבטל קניות והחברה אינה יכולה להתנהל כפי שהיא מתנהלת מול לקוחותיה ולבטל עיסקאות. יש פה הטעיית הצרכן !!!.
כדי להגיש תביעה עליך לדעת את שם החברה, מס ח.פ. וכתובת מלאה ואם אדם פרטי שמו, מס' ת"ז וכתובת מלאה.
בכל מקרה בדקתי ואתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר