שלום רב,
בתאריך דצמבר 2007 בוצעה התקנה בדירתנו החדשה של מזגן מרכזי - 5 כ"ס כפי שצויין בטופס ההזמנה ובקבלה.
המזגן נרגש מחב' ענק המזגנים (סניף אשדוד) שמכרה לנו מזגן של טורנדו.
כבר לאחר ההתקנה הרגשנו שהמזגן לא עושה את העבודה, ולא מקרר כמו שצריך את חלל הבית.
לאחרונה, לאחר תקלה רצינית שהיתה במזגן, בה טיפל טכנאי חיצוני שהוזמן על ידינו, נודע לנו שהותקן בביתנו מזגן קטן של 3.5 כ"ס בלבד שמתאים אולי לדירות קטנות אך כלל לא מתאים לדירה בסדר גודל כמו שלנו (דירת 5 חדרים גדולה, כיוון דרום) וזו הסיבה שאיננו מרוצים מתפוקת המזגן, שכלל לא מתאים לבתים מסוג זה.
יש לציין שבמהלך השנים הראשונות טכנאי טורנדו הגיעו לכאן וטיפלו במספר בעיות קטנות שצצו (במסגרת האחריות), אך כמובן שאף אחד לא העיר וציין שהותקן בביתנו מזגן שונה מזה שהזמנו.
שאלתי היא = מה ניתן לעשות במצב בו עולים על תרמית כזו כמעט 8 שנים לאחר הרכישה? מדובר במזגן שעלה בזמנו המון, ולאחר שנודע לנו על תרמית, אנו יותר ממעוניינים להחליפו במזגן חדש שעונה על צרכינו.
האם ניתן לתבוע את החברה?
האם ניתן לחייב אותם לשאת בכל עלויות החלפת המזגן בדירה (שמצריך בין היתר פירוק תקרת גבס מושקעת והתקנתה מחדש...)
בתודה מראש על תשובתך,
שלום,
כפי שאתה מתאר, המזגן מותקן אצלכם 8 שנים והייתם צריכים להבין ולהבחין בתקלה כבר בהתחלה.
אגיד בכללי כי גם כאשר מגלים תרמית 8 שנים אחרי ניתן לתבוע, אך כנראה שהסיכויים לזכות יהיו נמוכים שהרי עברו כבר 8 שנים לאחר הרכישה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר