שלום רב,
לפני כשלוש שנים רכשתי מדיח כלים. הטכנאי שהתקין את המדיח הציע לי שירות אחריות מורחבת עבורו (בסכום של כ 1300 ש"ח) לשש שנים. נעניתי להצעתו וקניתי שירות זה. לפני כשבוע נדרש לי שירות עבור המדיח והזמנתי טכנאי מאותה חברה שסיפקה לי את האחריות המורחבת. להפתעתי הטכנאי גבה 120 ש"ח על ביקורו. אציין שרכשתי אחריות מורחבת (מחברה אחרת) עבור מכונת כביסה שברשותי כמה שנים קודם לכן, ומעולם לא גבו ממני השתתפות עצמית על ביקור טכנאי. כשהבעתי את תמיהתי וציינתי בפני שברשותי אחריות מורחבת הוא טען שהאחריות שלי כוללת השתתפות עצמית. כשאמרתי לו שהטכנאי שמכר לי את השירות לא ציין זאת בפני, טען הוא שהדבר רשום בפוליסה שנשלחת בדואר לאחר רכישת השירות. שילמתי לו ופניתי לחברה שמעסיקה אותו, ושם אמרו לי את אותו הדבר - ישנה פוליסה שנשלחה אלי ובה רשום דבר ההשתתפות העצמית. הם גם אמרו ש"לא סביר" שהטכנאי שמכר לי את האחריות המורחבת לא ציין בפני את עניין ההשתתפות העצמית משום שהם בחברה מנחים אותם לציין זאת.
הפוליסה שהם טוענים שנשלחה אלי מעולם לא הגיעה אלי. אני שומרת מסמכים כאלה באדיקות. המסמך היחידי שיש לי שקשור באחריות הוא תעודת האחריות שקניתי במעמד הטכנאי המתקין, ובה לא כתוב דבר וחצי דבר על דמי השתתפות עצמית. כשציינתי זאת בפני החברה הם טענו שהפוליסה נשלחה בדואר אך אם לא קיבלתי אותה היה עלי לפנות אליהם והם היו שולחים שוב (וגם בהקשר זה הם ציינו ש"לא סביר" שמישהו ירכוש שירות כל כך יקר ולא יבקש לראות את הפוליסה שמפרטת את תנאיו). הם מודים בכך שהפוליסה נשלחת בדואר שלא במעמד הטכנאי שמוכר אותה, אך לטענתם, יכולתי לבטל את האחריות גם לאחר קבלת הפוליסה אם תנאיה לא היו לרוחי.
על פניו, נראה לי שיש כאן הטעיה. האם יש בסיס לתחושתי או שמא הצדק עמם?
נ.ב. אציין שבתחתית כתב האחריות שברשותי ישנה כוכבית שלצדה רשום באותיות קטנות "בהתאם למפורט בתנאי האחזקה".
בתודה מראש לכל מענה,
יעל
שלום,
לפי מה שאת מתארת במקרה זה יש כאן הטעייה, אך כדי שאוכל לקבוע זאת בוודאות עליי לעיין במסמכים שבידיך.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר