פניתי לשרות של ASUS כדי לתקן את המחשב האישי שלי שעדיין באחריות. קיבלתי שרות קלוקל בלשון המעטה.
בתאריך 17/8/2015 לפני כמעט חודשיים פניתי למוקד שרות של Asus, המחשב נלקח ממני ע"י השליח של Asus עם תקלה שהוא לא נדלק והוחזר אלי אחרי כ- 10 ימים עם שבר ע"ג המסגרת בצד שמאל של המחשב ליד כפתור ההדלקה. ביקשתי מהשליח לשלוח את המחשב שוב לתיקון, בינתיים עברו כ- 3 שבועות ואני עדיין בלי מחשב. בינתיים אני מתקשר למוקד שרות של Asus כמעט כל יום לברר מה עלה בגורלו של המחשב שלי. פעם מבטיחים לבדוק ולחזור אלי, פעם מבטיחים לחזור אלי תוך שעה לאחר בירור. פעם מבטיחים לחזור אלי ולא חוזרים אלי כלל, פעם מתאמים איתי משלוח של מחשב ומבטלים בסמס בלי סיבה ידועה וזה קרה פעמיים יום אחרי יום. כשאני מדבר עם הנציגים של המוקד הם טוענים שזו לא אחריות של ASUS אלא של חברת שליחויות שלא מספקת לי את המחשב. ואין ASUS אחראים לכך שהגעת המחשב מתעכבת.
דרשתי מהנציגים לקבל פרטים של מנהל אחראי, אחד מהם סירב לתת לי בטענה שאסור לו ולא נהוג ב-ASUS לקבל פרטים של מנהלים והשני אמר לי שלוקח שני ימי עסקים עד שהמנהל חוזר ללקוח. אחד הנציגים נתן לי את המייל של פניות ציבור ואמר לי שלוקח 14 ימי עסקים לענות למייל. שלחתי להם מייל, כנראה אקבל תשובה אחרי החנוכה.
ב- 10/9 לפני 11 ימים קיבלתי מייל מ- ASUS שמודיע על השלמת תיקון ואף קיבלתי למחרת מייל משוב.
כשבוע לאחר מכן, הודיעו לי שהמחשב שלי הלך לאיבוד. (יש לי הקלטת שיחה עם הנציגה המודיעה על אבידה)
המחשב משמש את אשתי בהקמת העסק הפרטי שלה וזה גרם לה לנזק של הרבה מאוד כסף. על פי האמנת שרות, ASUS אמורה להחזיר את המחשב אחרי תיקון תוך 10 ימים, לכן דרשתי לקבל פיצוי כספי הולם הן בשל עיכוב רב בטיפול והן בשל טיפול רשלני וגרימת נזק למחשב וירידת ערך כתוצאה משבר.
כשחיפשתי באינטרנט דרכים להגיע למישהו בכיר ב- ASUS נתקלתי בלא מעט כתבות בגלובס ודפי פייסבוק שמדברים על מקרים דומים שקורים ללקוחות ASUS והבנתי שלא מדובר במקרים בודדים. ואני לא לבד.
השאלה האם עלי לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות ?
תודה
שלום,
אתה בהחלט יכול להגיש תביעה כנגד החברה בבית המשפט לתביעות קטנות במידה וסכום הנזק הכולל הוא עד 33,800 ש"ח. במידה והנזק גבוה מסכום זה יהיה עליך להגיש את התביעה בהליכים אחרים.
אינני יודע מהו גובה הנזק שנגרם לאשתך עקב העובדה שהמחשב הלך לאיבוד. מחשב שאובד עלול להוות נזק לבעליו של מאות אלפי שקלים.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
שלום לעורך דין חיים איציקובסקי
מודה לך על המענה המהיר.
בינתיים קיבלתי היום תגובה במייל מהחברה להלן תוכן התגובה:
שלום ששי
ראשית אני מתנצלת על העיכוב בתשובתי
היה צורך בבדיקה מחודשת לגבי המכשיר שלך וכמו כן לצערי הייתי חולה
ברצוני להציע לך שתי אופציות לבחירתך:
1. מכשיר חדש משודרג ממה שהיה לך, עם 3 שנות אחריות בשווי 1800 ש"ח ותוספת של 500 ש"ח פיצוי כספי על עוגמת הנפש
2. 2300 ש"ח שזה שווי המכשיר כולל פיצוי על עוגמת הנפש
השאלה שלי: האם אני רשאי עדיין לסרב להצעה שלהם ולפנות לבית משפט במטרה שיפצו אותי כספית ?
אני מעריך את גובה הנזק בכ- 20,000 ש"ח
של איבוד מידע, רשלנות מקצועית, טרטור ועוגמת נפש, עיכוב במתן שרות.
הטענה שלי לא לקבל את המחשב כפיצוי לא רוצה יותר להתקשר עם החברה שוב ל-3 שנים נוספות של אחריות.
אשמח לתשובתך
תודה
שלום,
במידה ואתה מקבל את הצעתם לא תוכל להגיש תביעה נוספת בגין עניין זה. אתה לא יכול להחזיק את המקל משני קצוותיו. ולכן או לקבל את הצעתם או להגיע עם עניין זה לבית המשפט.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר