שלום,
ברצוני לברר מידע לגבי מידת הפיצוי שניתן לדרוש על עיכוב רציני באספקת רהיטים.
במאי השנה רכשנו שני פרטי ריהוט בשווי של 15000 שקלים ושילמנו 5000 שקלים מקדמה.
הבהרנו למוכרת ולבעלים במעמד הקניה שזמן האספקה הוא נושא קריטי עבורנו כיוון שאנחנו מסתדרים בקושי כיום עם הריהוט הקיים והובטח לנו וגם נרשם על גבי ההזמנה שהמוצר יסופק תוך 90 יום (אני מניחה שמדובר בימי עסקים למרות שלא נכתב זאת בפירוש אלא ״ימי אספקה״). לאחר מחשבה עמוקה ולאור הבטחתם שמדובר ב90 יום שהם שלושה עד ארבעה חודשים החלטנו לרכוש אצלם את שני פרטי הריהוט.
המצב כיום הוא כזה שגם לאחר כ135 ימי עסקים שהם 200(!!) ימים לא סופקו לנו הרהיטים, בנוסף רק רהיט אחד הגיע כביכול בהזמנה (ונמצא כעת אצלם) והרהיט השני (הקריטי מבין שניהם עבורנו) כלל לא יוצר בשל טעות בהוצאת ההזמנה וככל הנראה יתעכב בעוד כמה חודשים.
עד כה מדובר ב45 ימי עסקים איחור ולמעלה מחצי שנה של המתנה כאשר היד נטויה, יתכן וכי עוד השבוע נראה את הרהיט האחד אבל עד שנקבל את הרהיט השני תעבור ככל הנראה כשנה ממועד ההזמנה.
הנושא הוא בבחינת עוגמת נפש ואנו רוצים לבקש פיצוי עבור זמן ההמתנה עד כה ולזה שעוד יבוא. מה הפיצוי המקובל במקרה כזה?
מדובר בארון גדול למטבח שבלעדיו אנחנו חיים בבלאגן תמידי של קופסאות על קופסאות והוא זה שמתעכב ועדיין כנראה לא יוצר אפילו ובויטרינה גדולה שבלעדיה כרגע חדר שלם חסום למדיי והנגישות לדברים היא מינימלית.
אודה על תשובתך
שלום,
אין דבר כזה פיצוי כספי מקובל בשל עוגמת נפש, כיוון שעוגמת נפש זהו משהו אינדיווידואלי.
מי שקובע בסופו של יום את גובה הפיצוי על עוגמת נפש זהו בית המשפט.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר