שלום רב,
אישתי ואני סגרנו עם בעל הצימר באופן טלפוני ביום שישי כ- 3 שעות לפני כניסת שבת. לאחר הגעתנו לצימר (בדיוק בכניסת שבת) לקח לנו בדיוק 10 דק' להבין שהמקום לא בשבילנו ולא תואם את מה שהובטח לנו בטלפון ומה שמשוקף מהתמונות. ברחנו משם כל עוד נפשנו בנו, לא לפני שבעל הצימר התעמר בנו על רצוננו לבטל את העסקה.
פנינו אליו טלפונית לאחר הסופ"ש וביקשנו החזר כספי אך הוא המשיך בהתעקשותו שאנו גרמנו לו נזק מפני שביקשנו לבטל את העסקה בשבת והוא כבר לא יכל למצוא לקוח אחר שימלא את מקומנו. בנוסף הוא טוען שכל הפרטים שהתלוננו לגביהם (מצב וגודל הצימר) הועברו אלינו טלפונית בצורה מלאה (מה שבפועל לא קרה). הוא גם לא שלח לנו הודעה כתובה עם תנאי ביטול עסקה.
בחזרה לאותה השיחה הטלפונית- הצעתי לפצות אותו ב 100 ש"ח עקב ה "נזק" שכביכול גרמנו לו, אבל הוא התריע בפני שהוא לא מוכן לוותר לי אפילו על שקל אחד. אמרתי לו שאבטל את החיוב בחברת האשראי ואז הוא איים שיתבע אותי ושום החל להתעמר בי הפעם טלפונית (השיחה הספציפית הזו הוקלטה. הראשונה לא).
שאלתי היא איך עלי לפעול על מנת לקבל את הכסף שלי בחזרה? האם לבטל את החיוב בחברת האשראי? או לתת לו לחייב ולתבוע אותו? האם החיוב בחברת האשראי יעמיד אותי בעמדת נחיתות במידה ואכן נגיע לכדי עימות משפטי?
אני רק רוצה לציין שלא לנו בצימר הנ"ל ויצאנו משם עוד באותו יום לאחר מספר דקות לאחר הבעת מורת רוחנו בפני בעלי הצימר, כך שלדעתי מדובר בכשל תמורה מלא.
מה דעתכם?
תודה רבה,
אדם
שלום,
החוק קובע כי ניתן לבטל עיסקת אשראי באם התקיים כשל תמורה.
במקרה שאתה מתאר היתה הטעייה (מכוונת) ולא קיבלתם את המוצר שהזמנתם ולכן לכאורה יש פה כשל תמורה וניתן לבטל עסקה, אך יהיה עליכם להוכיח זאת בפני חברת האשראי.
אני מציע לבטל את העסקה ושבעל הצימר יטרח לתבוע, אך גם האפשרות שאתם תגישו תביעה אפשרית. הכל תלוי ברמת הראיות שיש ברשותכם להוכיח את טענותיכם.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר