שלום רב
רכשתי מכשיר סלולר חדש בחנות.
המוכר ביקש לפתוח מכשיר כדי לוודא שנדלק.
המכשיר נדלק.
בבית התברר שיש בעיה במכשיר. פניתי לחנות ממנה רכשתי בבקשה להחליף לאותו מכשיר.
אחראי בחנות טען כי לא ניתן להחליף מכשיר ולא לקבל החזר כספים. לטענתו חוק הגנת הצרכן לא חל על מכשיר סלולר שהופעל. ומבחינתו ברגע שמכשיר הופעל (נדלק) נחשב במשומש.
מעיון בחוק הגנת הצרכן יש התייחסות לחיבור הטובין לחשמל.
שאלתי היא האם עצם הפעלת המכשיר נחשבת שהמכשיר משומש ולא ניתן לבטל עסקה תוך 14 יום?
הרי איך ניתן לבדוק תקינות המכשיר ללא הפעלתו?
תודה רבה
בסופו של עניין נאלצתי למסור מכשיר לתיקון. לאחר כשבועיים חזר עם אותה תקלה. החנות טענה כי מכשיר תקין ונבדק טרם מסירתו. ומצד שני טען כי לא מיקדדתי בתיאור תקלה.
לאחר התעקשות מצד החנות כי מכשיר תקין נאלצתי לפנות לבדיקת המכשיר על ידי מעבדה חיצונית. בדוח מעבדה חיצונית עלה כי המכשיר תקול ולא ניתן לתיקון.
עם הדוח פניתי לחנות וביקשתי החזר כספי בגין עלות המכשיר וטרטור.
הפעם חנות הציעה אפשרות של החלפת מכשיר אבל לא החזר כספי.
האם עקב התנהלות ועקשנות של חנות בטענה כי מכשיר תקין למרות שהוכח אחרת אני יכול לדרוש החזר כספי ?
תודה
שלום,
כפי שאתה מבין הטעו אותך (וזאת בלשון המעטה) שהרי איך אפשר לבדוק האם מכשיר תקין או לא ללא הפעלתו ? שנית מי שהפעיל את המכשיר זו החברה ולא אתה.
לא זו בלבד שאתה רשאי לקבל החזר כספי, בהתאם לחוק אתה רשאי לקבל פיצויים בגין הטעיה, נזקים ועוגמת נפש שנגרמו לך.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר