שלום רב,
לפני מספר חודשים כתבתי כאן על מקרה שרא לי מול חברת הוט.
להלן פרטי המקרא בצורת המכתב ששלחתי לחברה:
18.10.2010
אל: חברת "הוט"
מחלקת פניות הציבור
רח' יהושוע צורף 13
באר שבע, 84899
מאת: יותם בן אריה
מעונות אידלסון 41/19
הגבעה הצרפתית,
ירושלים
הנידון: דרישת קבלת פיצויים ע"פ תיקון מס' 24 לחוק הגנת הצרכן (חוק הטכנאים)
1. פרטי בעל המנוי: יותם בן אריה, ת.ז 301117776
2. אבקש לקבל פיצויים ע"ס 1500 ₪ כשם שהנני זכאי ע"פ תיקון מס' 24 לחוק הגנת הצרכן לפי הפירוט להלן:
א. ביום שלישי ה-5.10.10 הוזמנה תשתית של "הוט" על שמי במעונות בקמפוס הר הצופים שבירושלים.
ב. ביום ההתחברות ל"הוט" ובימים שקדמו להתקנה הובהר לנציגי השירות של חברת "הוט" כי הכתובת בה יופעל השירות הינה במעונות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית (אידלסון 41/19) שבגבעה הצרפתית ואילו הכתובת למשלוח חשבוניות והודעות אחרות הינה כתובת המגורים של הוריי במושב אלוני אבא.
ג. ביום ראשון ה-10.10.2010, סוכם עם חברת "הוט" כי יגיע טכנאי לחבר אותנו לשירות, על אף האמור בסעיף א' לא הגיע הטכנאי למעונות האוניברסיטה אלא למושב אלוני אבא. על אי הגעת הטכנאי במקרה זה אנו זכאים לפיצוי על סך 600 ₪. כמו כן כתוצאה מאי הגעת הטכנאי נמנע מעופר ברזילי, שותף לדירה, להשתתף בפעילות מיוחדת של אגודת הסטודנטים ונגרמה לו עוגמת נפש מאחר ונאלץ לאכזב את חברי האגודה שסמכו על השתתפותו.
ד. ביום שני ה-11.10.2010 נקבע מועד התקנה נוסף, גם בפעם זו ולמרות שיחות רבות עם נציגים ומנהלים במוקד שירות הלקוחות בהן הובהר בצורה חדה ונשנית כי על ההתקנה להתבצע במעונות האוניברסיטה הגיע שוב הטכנאי למושב אלוני אבא. באותו היום נאלצתי אני לדחות סידורים קריטיים באוניברסיטה מאחר ונאלצתי להמתין לטכנאי. גם במקרה זה אנו זכאים לפיצוי ע"ס 600 ₪.
ה. רק ביום שלישי ה-12.10.2010 הגיע הטכנאי לכתובת הנכונה ובוצעה התחברות לשירות וזאת לאחר קביעת שני מועדי התקנה שלא קוימו ועיכוב של 48 שעות בהתחברות לשירות.
ו. גם ביום שלישי ה-12.10.2010 נתקלנו בתקלות חיבור קלות.
ז. ביום שלישי ה-12.10.2010 ניסה עופר לשוחח עם מוקד השירות לגבי קבלת הפיצוי שאליו אנו זכאים עם מוקדי השירות. לאחר נסיונות שווא לשוחח עם נציג שיוכל לעזור הובטח לעופר ע"י נציג בשם פבל כי למחרת ביום רביעי– 13.10.2010 בין השעות 16:30-18:00 יחזור אליו נציג המוסמך לדון עמו בנושא הפיצויים. לבסוף, עקב אי יצירת קשר של המוקד עם עופר, נאלץ להתקשר למוקד שירות הלקוחות בעצמו ורק לאחר מאבק עיקש זכה לכך שיחזור אליו נציג בעל סמכות לדון בעניין וזאת בשעה 19:20 – יותר משעה לאחר הזמן שנקבע.
ח. בשיחה שבוצעה ביום רביעי שוחח עופר עם אחראית משמרת בשם ג'יהאן שהבהירה לו כי העמדה המשפטית של חברת "הוט" הינה כי התקנה ראשונה או ניתוק אינם נכללים בחוק הטכנאים. הובטח לעופר כי ביום חמישי ה- 14.10.10 יחזור אליו נציג שירות לקוחות בכיר בין השעות 17:30-19:00 לצורך דיון בנושא פיצוי על עוגמת הנפש המתוארת לעיל. אך ביום שישי בלבד נעשה נסיון ליצור קשר עם עופר, בעת זו עקב עיסוקיו לא היה זמין לענות לשיחת הטלפון. מאז ועד לרגע כתיבת מכתב זה לא נעשה כל נסיון נוסף מצד חברת "הוט" להביא את העניין לסיומו. במקרה זה מגיע לנו פיצוי ע"ס 300 ₪.
3. בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע וחייב את חברת "הוט" בתאריך 21.11.2009 בראשות השופטת אנה שניידר לשלם 2000 ₪ לתובע לאחר שלא הגיעו טכנאים בזמן מספר פעמים לבצע ניתוק (ת"ק 2621/08).
4. אבקש להעביר לידי את כל הקלטות השיחות שנעשו בנוגע למנוי זה החל משיחת ההתחברות הראשונית של המנוי- שיחות בוצעו ויצאו לשני מספרי טלפון:
א. 052-4437141 ע"ש יותם בן אריה
ב. 050-6570623 ע"ש עופר ברזילי
וזאת במסגרת החוק לגילוי נאות.
5. לפי האמור לעיל אבקש לקבל פיצוי ע"ס 1500 ₪ ע"פ חוק הטכנאים וכן החזר הוצאות עבור שיחות טלפון:
80 ₪ ליותם בן אריה
75 ₪ לעופר ברזילי
פירוט שיחות וכן חשבונות טלפון ימסרו ע"פ בקשתכם.
6. אבקש לקבל תשובה בכתב למכתב זה תוך 14 יום לכתובת: יותם בן אריה, מושב אלוני אבא, מיקוד 36005.
בכבוד רב,
יותם בן אריה
יש לציין כי המכתב כתוב בשמו של יותם, שותפי לדירה מאחר והוא בעל המנוי.
מאז שליחת המכתב שוחחנו עם הוט מסםר םעמים והעברנו להם את המכתב פעם נוספת באמצעות כתובת אי-מייל של מנהל בשירות הלקוחות (ב14.11
כמו-כן בתאריך 24.11 שלחתי לאותו מנהל מייל נוסף ובו הבהרתי לו כי עדיין לא התקבלה תשובה וכן כי פעם נוספת הבטיחו לחזור אלי מחברת הוט (ב23.11) ולא חזרו אלי טלפונית, על כן הוספתי לבקשת הפיצוי במכתב פיצוי נוסף ע"פ חוק הטכנאים. (עוד 300 ש"ח סה"כ 1800 ש"ח ע"פ חוק הטכנאים)
לאחר עשרה ימים בערך התקבלה תשובה מהוט ובה התנצלות על מה שקרה, וכן פיצוי של 200 ש"ח שמכסה בקושי את עלות השיחות שלנו לחברה.
היום שוחחתי על כך עם נציגה מפניות הציבור (שרה) שאמרה לי כי זוהי עמדת החברה וכי לא נקבל פיצוי גבוה יותר למרות שהסכמתי להתפשר על סכום נמוך יותר 1500 ש"ח כולל החזרי השיחות ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לנו.
אני מרגיש שכל הסיפוא היה יכול להיגמר בצורה הרבה יותר קלה ופשוטה לו חברת הוט היו מבינים את הפשלה שלהם כבר בפניות הראשונות שלנו ומציאים לנו פיצוי הוגן כבר בהתחלה במקום לגרור את הטיפול.
פנינו עוד לפני כן למועצה לצרכנות (במקביל לשליחת המכתב הראשון להוט) אך עדיין לא התקבלה מהם תשובה. והסטאטוס של הפנייה הוא כי הפנייה עדיין בבירור
רציתי לדעת מה עלי לדרוש במסגרת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות? כיצד עובד התהליך? למה עלי לצפות מעורכי הדין או נציגי הוט? כיצד עלי להתכונן מבחינת עדים ששמעו את כל אותן שיחות עם הוט בתחילת השנה והיו עדים להתרחשות (יש לציין שהם שותפנו האחרים בדירה) ?
כמו-כן הייתי רוצה לדעת האם יש מקום לתביעה ייצוגית מול הוט בנושא זה?
תודה מראש,
עופר ברזילי
שלום עופר
בהחלט השתלשלות בעייתית.
אציין תחילה כי לאור הכתוב, בין אם מדובר בעילה על פי חוק הטכנאים ובין אם מדובר בעילה אחרת(חיכית לשווא)נראה כי קיימות לך זכויות בהתאם לאמור.
המלצתי הינה כי תפנה אל בית המשפט לתביעות קטנות בדרישה לקבל פיצוי הוגן וראוי. בהתאם ולאור לכתוב נראה כי הינך יכול להסתמך על חוק הטכנאים, יחד עם זאת הינך יכול להסתמך גם על העובדה שמאחר ונאלצת לחכות זמן רב בדירתכם, אזי הפסדת ימי עבודה/ימי אוניברסיטה וכו' כמו כן השיחות הרבות שנאלצתם לבצע אל נציגי החברה ארכו שעות רבות אשר בעטיין נאלצתם לבטל את שתוכנן באותן שעות. באשר לשאלתך הנוגעת לעורכי הדין של הוט- תפקידם להגן על לקוחם, אולם איני סבור כי האמור מעלה או מוריד, במידה והינך בטוח בזכויותיך. באשר לשאלתך הנוגעת לעדים- יש לזמן עדים על פי ובהתאם לתקנות בית המשפט.
בהצלחה
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
תודה על תשובתך המהירה,
רציתי לשאול גם האם ייתכן מצב בוא אנו נאלץ לשלם להוט הוצאות משפט או תשלומים אחרים במידה ונפסיד בתביעה
שלום עופר
תתכן אפשרות שהתובע ישלם את הוצאותיו של הנתבע אולם לאור הנסיבות שהעלת איני רואה כל סיבה לחשש מבחינתך. במידה והינך בטוח בזכויותיך.
בהצלחה
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין יצחק כהן (צחי) 053-6243460
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר