בתאריך 15.09.11 נקנה בדלפק החלפים של מוסך מורשה פז'ו כבל מצמד לפז'ו 206 מקורי בחשבונית דולפק, את ההרכבה ביצעתי בעצמי מתוך ידע בתחום.
לאחר שימוש של מס' שבועות נשמע רעש חריקה מתוך הכבל ונמצא לאחר בדיקה שהוא לא תקין.
פניתי למוסך בבקשה להחליף את הכבל הפגום בחדש עקב פעולתו הלא תקינה, והמוסך סרב להחליף את הכבל בטענה שלא ביצעתי את ההחלפה במוסך מורשה, במקביל פניתי גם ליבואן הרכב וזה גם מסרב לאשר החלפה באותה טענה.
אני חושב שהמוסך והיבואן לא צודקים בטענתם והם מטעים אותי,
א) בעת הקנייה לא נאמר לי על הגבלת אחריות למכירת חלפים בדלפק המוסך,
ב) לא נרשמה כל הערה בגוף החשבונית בנושא הרכבת החלק באופן עצמי,
לי הדבר דומה לקניית ברז "בהום סנטר" הורכב באופן עצמי ולאחר זמן נמצא לא תקין, לא טוענים שהסיבה היא שהוא לא הורכב אצל אינסטלטור מורשה נכון ?
שלום אלי
לאור הכתוב נראה כי הצדק איתך
קיימת חובה לפרט את תנאי הקנייה באופן ברור ובולט ונראה כי לא כך ארע בעניינך.
בהצלחה
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין יצחק כהן (צחי) 053-6243460
אני מבקש לבסס את הבנתי בשאלה נוספת שקשורה בסוג החלק שנקנה.
שאלתי:
האם חלק חילוף לרכב מחוייב על פי חוק להרכבה במוסך מורשה בלבד ?
והאם הדבר קשור למתן או בהיסתייגות המוסך במתן אחריות לחלק שנמכר,
או ככלל כל מוצר שנמכר לצרכן כוללת אוטומטית אחריות לתקינות המוצר והאחריות מפורט בצורה ברורה על גבי חשבונית הקנייה ואו בתעודת אחריות שנלוות לחלק.
תודה
שלום אלי
ככלל קיימת חובה כי הצרכן יהא מודע לתקנון ולמאפייני העסקה לאור חובת הגילוי הנדרשת. במידה ולא ידעת את תנאי ההחלפה וכו' לאור העובדה שהמוסך לא פרסם מאפיינים אלו בחשבוניות או על יד הקופה באופן המאפשר לך לבוחנם נראה כי קיימת לך זכות לביטול העסקה במידה והמוסך ממשיך ומסרב כאמור.
בהצלחה
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
תודה מקרב לב על שיתוף הפעולה למתן תשובות לשאלות שבקשתי לדעת,
ואולי הם יעזרו לי במימוש זכויותי כצרכן.
ישר כוח
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר