שליח היה אמור להגיע לביתי עם מוצר של בזק.
זמן ההמתנה שנקבע לי הוא שלוש שעות?! (האם זה חוקי?-זמן ההמתנה המכס' אמור להיות שעתיים לפי חוק הטכנאים).)
כשמועד ההמתנה התקרב לסיומו, התקשרתי לחברת השליחים לברר. נאמר לי שהשליח לא הגיע ולא יגיע בגלל "אי זמינות".
כששאלתי מה פירוש "אי זמינות", נאמר לי שהוא התקשר לודא שאכן יש מי שהוא בבית ולא היה מענה.
ברור שהדבר הוכחש על ידי.
מעבר לכך-בתיאום עם מוקד השליחויות לצורך המשלוח, לא נאמר שיהיה תיאום טלפוני טרם הגעת השליח.
בטופס התיאום נכתב רק טווח המועד להגעת השליח.
ברצוני לתבוע את חברת המשלוח ואת בזק לפי חוק הטכנאים שחוקק לא מכבר בכנסת, ולבקש פיצויי של 600 ש"ח ללא הוכחת נזק+תביעה לנזק שנגרם לי עקב ההמתנה לשוא.
האם אני יכול להחיל בתביעה את חוק הטכנאים במקרה דנן?
ערב טוב,
איני בטוחה כלל שהנסיבות המתוארות בפנייתך חסות תחת חסות חוק הטכנאים שכן אתה מתאר תיאום של שליח שאמור להעביר לך מוצר של חב' בזק ולא טכנאי שאמור להגיע אליך להתקנה/תיקון/שירות.
פרט לכך, אם פספסתי משהו בפנייתך והעניין כן חוסה תחת החוק אזי חריגה של עד שעתיים מהמועד שתואם – אינה נחשבת כלל לאיחור.
חריגה של בין שעתיים לארבע שעות מהמועד שתואם – נחשבת לאיחור אך אינה מזכה את הלקוח בפיצוי כלשהו.
חריגה של למעלה מארבע שעות מהמועד שתואם – נחשבת לאיחור ומזכה את הלקוח בפיצוי על עצם האיחור, ללא צורך להוכיח כי נגרם לו נזק כלשהו בשל האיחור.
סכום הפיצוי שזכאי הצרכן לתבוע במקרה של איחור המזכה בפיצוי:
על איחור של שעתיים מעבר לשעתיים המותרות (כלומר ארבע שעות מהמועד שתואם) - זכאי הצרכן לפיצוי בסך 300 ₪.
על איחור של שלוש שעות ומעלה מעבר לשעתיים המותרות (כלומר חמש שעות מהמועד שתואם) – זכאי הצרכן לפיצוי בסך 600 ₪.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין יצחק כהן (צחי) 053-6243460
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר