הרכב מסוג "פיאט פונטו" שנת 2000
לפני כשבועיים הבאתי את הרכב למוסך מורשה.
כאשר הרכב נכנס לטיפול הובהר לטכנאי כי הרכב מתחמם מעט כאשר האוטו עומד (מונע אך לא נוסע) וכאשר מדליקים את המזגן, בנוסף ביקשנו כי יטפלו באוטו בדברים נוספים לפי הצורך (טיפול כללי).
יש לציין כי עד הביקור במוסך הרכב היה מתחמם עד לחצי המחוג (לא מגיע לצבע האדום), הרכב היה נוסע פעמיים בשבוע מאשקלון למכללת אחווה (אחרי קריית מלאכי), ולא היה מתחמם בנסיעות והיה תקין לגמרי.
לאחר הביקור במוסך שהיה אמור לתקן את הרכב או לפחות לשפר אותו,כאשר הוציאו את האוטו מהמוסך האוטו החל להתחמם עד לקו האדום ולא הצליח לנסוע בכלל.
בנוסף ביטל הטכנאי את התרמוסטט (ה"יוניט") שאחראי על הפעלת הוונטה שמסייעת לקירור המנוע על ידי ניתוקה וחיבורה למעגל חשמלי חלופי שמופעל כאשר המזגן דולק, במקום להציע החלפה של החלק! כאשר דיברתי עם חשמלאים מוסמכים הם אמרו לי כי הדבר תמוה בעיניהם מכיוון שהדלקת המזגן עצמו גורמת להתחממות המנוע ולכן אין שום היגיון לחבר את הוונטה למזגן. יוצא מכך שבכל פעם שאני מניעה את האוטו אני צריכה להדליק את המזגן בכדי שהוונטה תפעל.
למרות שהמוסך ידע כי קיימת בעיה במנוע הרכב, באוטו הוחלפו לטענת המוסך חלקים (גומיות מסוגים שונים, תפוחי הגה, הוספו שמנים וטיפולים קוסמטיים נוספים) שלא נועדו לפתור את בעיית ההתחממות של הרכב אלא בבחינת "טיפול", בסכום של כ-1000 שקלים, כאשר על העבודה (קלקול האוטו) הם מבקשים עוד 1200 שקלים.
1. אני אינני חשמלאית ואינני מכונאית. אך ההיגיון הישר אומר לי שכאשר רכב מגיע למוסך כאשר הוא נוסע, ואפילו למרחקים ארוכים, אין שום סיבה כי הרכב יצא מהמוסך במצב בו הוא לא יכול לנסוע כלל.
2. הרכב הגיע למוסך עם בעיה של התחממות קלה. אינני מבינה כיצד מוסך המכבד את עצמו ומבין כי קיימת בעיה במנוע הרכב (לטענתו הרכב הגיע במצב של חדירת אוויר למערכת- דורש החלפת ראש מנוע או ניקוי רדיאטור דבר שלא בוצע), מציע החלפת גומיות אטמים שסתומים ושמנים ומוציא את האוטו מהמוסך כאשר המנוע לא תקין. בבחינת "הניתוח הצליח אבל החולה מת"- החלפנו שמנים, גומיות ואפילו שטפנו את הרכב, אבל אי אפשר לנסוע בו.
3. המוסך טוען כי האדם שהביא את הרכב למוסך ידע על כל שנעשה וכל פעולה נעשתה בהסכמתו (למרות שאותו אדם לא הוחתם על אישור לביצוע פעולות שחורגות מהרגיל ברכב). ראשית, אותו אדם מכחיש כי יידעו אותו על הבעיה במנוע ועל הצורך בהחלפת ראש מנוע. שנית, האם הגיוני ליידע אדם בביצוע פעולה שהטכנאי יודע כי היא בבחינת בזבוז של זמן וכסף (החלפת שמנים וטיפולים קוסמטיים לאוטו עם מנוע לא תקין), ובכל זאת לבצע פעולה זו בתואנה כי הדבר נעשה בידיעתו? היכן היושרה המקצועית? זוהי זריקת אחריות על הלקוח! אם אגיע לרופא, שיאבחן לי מחלה, ויבקש את הסכמתי לטיפול מסוים, האם אתווכח איתו? אדם מגיע למוסך מורשה בכדי לקבל מענה לבעיות ברכב. המענה אמור להיות תיקון הבעיה. לא קבלת אישור מבעל הרכב לביצוע עבודות שונות ברכב. הלקוחות צריכים לסמוך על הטכנאי כי יטפל בתקלה ולא יהרוס את הרכב או יציע להם שירותים שלא יועילו בדבר פרט לכיסו של בעל המוסך.
4. אינני מבינה מנין החוצפה לבקש 1200 ₪ על עבודה כאשר אותה עבודה שנתבצעה על רכב שהגיע למוסך תקין ונוסע, הביאה את הרכב למצב שאינו תקין.
אבקש לדעת האם ניתן לתבוע את המוסך מפני שהוא מסרב להגיע לפשרה בנוגע למחיר על ה"תיקון", ולמי ניתן לפנות בנושא.
תודה!
שלום רב,
אכן ניכרת התנהלות לא תקינה מצד המוסך ויש לבחון את טענותיך בכובד ראש. עליך לפנות בכתב אל הנהלת המוסך, כמו כן לציין שהעתק ישלח אל היבואן של הרכב והן לאיגוד המוסכים.
יש לתאר בפירוט רב את השתלשלות העניינים ולציין את ההתנערות והעובדה שעשו דין עצמי וגרמו נזק לרכב.
לדרוש את ביטול החיוב או לכל הפחות לתקן את הליקוי החדש על חשבונם.
מקווה שהמכתב יסייע בפרט לנוכח ההעתקים.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר