המגמה החמה היום – ביטוח סיעודי – כולם עוסקים בו. סוכני הביטוח מבקשים למכור אותו, חברות הביטוח "דוחפות" לכיוונו והמפקחת על הביטוח מנסה מצידה "לסדר" את הבלגן ולייצר מסגרת מחייבת כלשהי שתשמור על זכויותיו של המבוטח. קיימת גם הצעה להפוך את הביטוח הסיעודי למשהו שהוא חלק מסל הבריאות של כל אזרח.


אבל דבר אחד כנראה ישאר בטוח – בהגיע יום התביעה, כלומר ברגע שמגיע המקרה הלא נעים ואת/ה נזקק/ת לסיעוד, אזי את/ה פונה לחברת הביטוח, ולפתע מתברר לך ש...


"רגע רגע אולי נבדוק קודם היטב אם את/ה אכן באמת "סיעודי" כנדרש? האם אני - חברת הביטוח ממש בטוחה שדיווחת לי בעת עריכת הביטוח על כל הכאבים, המכאובים והתחלואים הכי קטנים שהיו לך ורגע, עוד שניה אחת...אנחנו – חברות הביטוח – כידוע איננו נוהגות לשלם כל כך מהר... קודם כל יש טפסים...ואז בדיקות... ואולי קצת חקירות...


אז מה עושים?


יש לנסות ולדרוש מחברת הביטוח לבצע בדיקה רפואית ע"י רופא ולא לאפשר לה להסתפק בהצהרת בריאות סטנדרטית.


כדאי גם לספר לסוכן הביטוח על כל "פיפס" בריאותי קטן שאירע לנו. ייתכן שכדאי אפילו להקליט את השיחה עם סוכן הביטוח.


בצורה זו, נשפר את סיכויינו בשעת התביעה – חברת הביטוח לא תוכל לטעון כנגדו שלא גילינו לה את כל מה שהיתה רוצה לדעת, בעת שהסכימה לערוך לנו ביטוח סיעודי.


נכון, יש בכך סיכון מסויים – אולי לא תרצה בכלל חברת הביטוח לבטח אותנו, אולם גם במקרה כזה – עדיף לדעת זאת מראש ולא לשלם פרמיות לחינם לשנים ארוכות. אפשר גם לחפש ביטוח בחברה מתחרה – אנחנו עדיין בשלב בו חברות הביטוח וסוכני הביטוח מעוניינים למכור לנו, יותר ממה שאנו מעוניינים לרכוש מהם. אולי גם תבקש חברת הביטוח להחריג – כלומר לא לכסות אותנו במקרים מסויימים, או שלא לכסות איברים מסויימים, או אולי פגיעות מסוג מסויים.


כדאי לזכור - לפני עריכת הביטוח אפשר עוד להתמקח עם חברת הביטוח המעוניינת בנו כלקוחות. במרבית המקרים, נגיע עימה לפשרה מסויימת – זהו עדיין הליך קל ונוח בהרבה מאשר ה"מלחמה" עם חברת הביטוח, בשעה שקורה מקרה ביטוח, כלומר בעת שקורה המקרה ואנחנו כבר פגועים ונמצאים בצידו החלש של המתרס ואילו חברת הביטוח, הנמצאת בצידו השני של המתרס, היא החזקה, כשידיה על ברז התשלום...  

 


עודכן ב: 05/02/2017