אחת השאלות העולות חדשות לבקרים – מה עולה בגורלו של ביטוח הרכב, בעת שהרכב נמכר למישהו אחר – האם ניתן "להעביר" גם את פוליסת הביטוח המקיף לקונה?


הסיטואציה – מוכרת בוודאי לרבים – עיסקת המכירה מתבצעת (איך לא?) ביום ו', לאחר שכל חברות הביטוח / סוכנויות הביטוח סגורות.
לפעמים, הקונה עומד על כך שיקבל מיידית את הרכב (לאחר שהוא משלם כמובן את מלוא התמורה שסוכמה עימו).


אנחנו – המוכרים – שמחים על ההזדמנות – מצאנו קונה המוכן אפילו לוותר על כל הטורח והקדשת הזמן לבדיקת הרכב (שניתן לבצעה רק החל מיום א' וגם אז – מי יודע מה יהיה אורך התור שם, מה תהיינה תוצאות הבדיקה וכו).


אולם מה יהיה על הביטוח המקיף? כידוע, לפני יום א', לא יוכל הקונה להתקשר עם חברת הביטוח / סוכנות הביטוח שלו. האם עד אז הוא ינהג ללא ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, או שאולי הוא יוכל ליהנות מפוליסת הביטוח שלנו – המוכרים, שכן אנחנו נדאג שלא לבטל אותה עד יום א.


במילים אחרות - האם יכול מוכר הרכב "למכור" את פוליסת הביטוח המקיף לקונה?


ובהמשך - האם במקרה תאונה, או גניבה של הרכב, תשלם חברת הביטוח את הנדרש ממנה למוכר, שהפך להיות פתאום האדם שלו זיקה ברורה לקבל מחברת הביטוח את המגיע מכוחה של פוליסה זו?


בתי המשפט פסקו לא אחת, כי חברת ביטוח אינה רשאית – עקרונית – לחמוק מתשלום מכוחה של פוליסה כזו, רק עקב העובדה שבעלי הרכב – הוחלפו.


באחד מפסקי הדין קבעה השופטת מבחן ברור ומחייב – לו היה הקונה מבקש מחברת הביטוח (לפני קרות הגניבה או התאונה) לבטח אותו – האם היא היתה מסכימה לכך?


ככל שהתשובה חיובית – לא תוכל חברת הביטוח לחמוק מתשלום רק עקב חילופי הבעלים, כאמור.