חסכון פנסיוני הינו אחד הנכסים המהותיים שצובר אדם במהלך שנות עבודתו, נכס בעל מאפיינים ייחודיים אשר הקשו מאוד על חלוקתו בין בני זוג שנפרדו, הגם שישנו פסק דין שריר וקיים הקובע חלוקה של חסכון פנסיוני ביניהם, שכן כל אחד מבני הזוג לשעבר היה נתון לחסדיו של בן הזוג השני כדי שיעביר לו את חלקו בזכויותיו.


נוכח האמור נחקק החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני – זוג שנפרדו, התשע"ד -2014 (ולהלן: "חוק חיסכון פנסיוני") אשר נכנס לתוקפו בחודש פברואר 2015.

 

מהי מטרת החוק?

 

מטרתו של החוק הינה להסדיר את העברת התשלום לבן זוגו לשעבר של החוסך מתוך החיסכון הפנסיוני, לאחר שהערכאה השיפוטית המוסמכת קבעה את שיעור החלוקה לו זכאים הצדדים, כעולה מסעיף 1 לחוק חיסכון פנסיוני כדלקמן:

 

"מטרתו של חוק זה לקבוע הסדרים בעניין חלוקה של חיסכון פנסיוני בין חוסך לבין בן זוגו לשעבר כפי שנקבעה בפסק דין לחלוקת חיסכון פנסיוני, באמצעות גוף משלם לרבות גוף המשלם תשלומים לפי הסדר פנסיה תקציבית בחוק או לפי הסכם המאמץ את חוק הגמלאות".

 

הלכה למעשה במקרה של פרוד בין בני זוג וקיומה של קביעה שיפוטית מפורשת, יכול בן הזוג לשעבר, לטובתו ניתנה ההחלטה השיפוטית, לפנות בעצמו לגוף בו נצבר החיסכון הפנסיוני, וזה האחרון מחויב על פי החוק החדש להגן על חלקו של בן הזוג לשעבר על ידי רישום חלקו היחסי של בן הזוג לשעבר וע"י העברת חלקו היחסי של בן הזוג לשעבר ישירות אליו. 


עודכן ב: 14/08/2016