רקע כללי: חוק ההוצל"פ התשכ"ז-1967, ותקנותיו השונות, מסדירים את מנגנון האכיפה והגבייה במדינת ישראל. לשכת הוצאה לפועל משמשת הלכה למעשה "כזרוע המבצעת" של החלטות בית המשפט או בתי הדין השונים. מצד אחד של המתרס, מנגנון זה מאפשר לזוכה בין מכוח פסק דין ובין מכוח שטר, לנקוט בהליכים מבצעיים כנגד החייב לצורך גביית החוב. מצדו השני של המתרס, החוק מעניק לחייב כמה וכמה אפשרויות לעכב את אותם הליכים נגדו ו/או להביא עד לכדי ביטולם המוחלט.

 

הצדדים בהליך:

 

מצד אחד ישנו זוכה - הוא אדם אשר הגיש את פסק הדין שניתן לזכותו או את השטר לביצוע בלשכה הוצאה לפועל. מהצד השני ישנו חייב- הוא אותו אדם אשר נגדו ניתן פסק הדין או הוגש נגדו השטר בלשכת הוצאה לפועל. צד שלישי להליך- אדם או גורם אחר שחייב כספים לחייב, או שמחזיק בנכסים/כספים השייכים לו, וברצון הזוכה לקבל כספים או נכסים אלו, יכול הזוכה לבצע עיקול אצל צד ג' זה, ובמקרה זה נקרא אותו צד ג' מחזיק.

 

מה עושים במידה ונפתח נגדכם תיק או יותר בהוצאה לפעול?

 

הליך הוצאה לפועל הוא הליך שאף אחד לא מעוניין באמת להגיע אליו, לא בתור הזוכה ובטח לא בתור החייב ואף גם לא בתור צד שלישי. נכון שאדם שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל ובטח אם נעשו לו עיקולים והגבלות, מרגיש כרגע כאילו הקרקע נשמטה מתחת לרגליו ולעיתים מגיע עד לכדי ייאוש. ונכון שהוצאה לפועל הינו גוף גדול וחזק שיש לו סמכויות רבות לפעולה, ופגישה עם נציגי הגבייה היא בדרך כלל לא נעימה; אך אנו לאחר שנים של ניסיון בתחום מודיעים לכם מפורשות שיש מה לעשות בעניין והרבה. חשוב שתבינו, עם כל הצער שבדבר, אתם לא הראשונים שנפתח נגדם תיק בהוצאה לפועל וכנראה שגם לא האחרונים, וחשוב מאוד לדעת מה עליכם לעשות על מנת להיחלץ מהמצב.

 

אז מה עושים?

 

מצד החייב ישנם מספר דרכים בהם הוא יכול לפעול, לדוג': להגיש התנגדות לביצוע שטר, לבקש להיחשב כחייב מוגבל באמצעים, איחוד תיקים, להגיש בקשה לפשיטת רגל וכו'. בכל המקרים לעיל חשוב ורצוי להתנהל באופן מושכל ובלווי משפטי צמוד על מנת לצאת לדרך חדשה ולעמוד שוב פעם על הרגליים מבחינה כלכלית. בכל אותם מצבים עורך דין לענייני הוצאה לפועל הוא איש מקצוע שבהחלט כדאי וחשוב להצטייד בו!

 

לסיכום: ההתנהלות מול מערכת ההוצאה לפועל סבוכה ומורכבת. כאשר מדובר בעתידך הכלכלי, פנייה לעורך דין המומחה בתחום היא הדבר הנכון לעשות, משרדנו בעל ניסיון רב בתחום, המטפל במכלול ההיבטים המורכבים והרגישים של חייבים בהוצאה לפועל. במסגרת הטיפול המשפטי, דואג משרדנו במהירות ומקצועיות לעכב ואף לבטל הליכי הוצאה לפועל כנגד חייבים; לאחד תיקים; לקבוע צו תשלומים נוחים התאומים את יכולתם הכלכלית; להביא לכדי ביטול הגבלות שהוטלו על החייבים, כגון: הגבלת כרטיסי אשראי, הגבלה יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה ועוד...

 

מתוקף ניסיונו הרב, עו"ד אליהו דנינו, נותן יחס אישי ומלווה את הלקוח צעד אחר צעד מתחילת ההליך ועד סופו, תוך דאגה לאינטרס הלקוח. כמו בתחומים משפטיים רבים, עבודה עם עורך דין איכותי ומקצועי המתמצא באופן מלא בחוק ובהליכים יכולה לעשות את כל ההבדל, ולגרום לכם לצאת לדרך כלכלית חדשה.

 


עודכן ב: 10/12/2018