ראשית ובטרם ניכנס לעומקם של דברים, משרדנו מודה לקהל הלקוחות וקוראי השבוע בנתניה אשר מידי שבוע מגיעים לייעוץ, כותבים לנו ונוטלים חלק גדול במתן הטיפים השבועיים אשר מופיעים כאן בפניכם.


בקשה להכרזה על חייב כמוגבל באמצעים מוגשת לרשם ההוצאה לפועל בליווי תצהיר המפרט את מצבכם הכלכלי ובצירוף כתב ויתור סודיות חתום על ידכם. לאחר הכרזת הרשם על היותכם מוגבלים באמצעים יינתן צו לאיחוד תיקים.


משמעות איחוד התיק הינה, כי מעתה מתנהל נגדכם תיק מרוכז אחד אשר אליו משולמים תשלומים חודשיים קבועים ואשר אותם תשלומים מחולקים לנושים השונים לפי יחס החובות אליהם. כמו כן ובנוסף, במידה ותרצו להגיש בקשות לביטול עיקולים ו/או הגבלות שונות הרי לכם דרך נוחה להגשת הבקשות במסגרת תיק האיחוד, מה שלא כך במקרה בו פתוחים נגדכם מס' תיקים, שם תצטרכו להגיש בקשה פרטנית לגבי כל תיק בנפרד.


כמו כן יתרון נוסף להיותכם באיחוד תיקים הוא כי מעתה נושה אשר ירצה לפתוח כנגדכם תיק חדש/נוסף הרי כי הוא יהיה חייב לבקש לצרפו לתיק האיחוד.


זאת ועוד, ככול ותהיו מוכרזים כמוגבלים באמצעים ו/או תאחדו תיקכם הרי כי אינכם בבחינת חייב המשתמט מתשלום חובותיו מה "שמגן" עליכם מפני סנקציות שונות.


ראוי לציין כי לאחר ההכרזה רשאי רשם ההוצאה לפועל להטיל הגבלות במסגרת צו ביניים כדוגמת עיכוב יציאה מן הארץ, איסור שימוש בכרטיסי אשראי...אם נקבע כי הנכם מוגבלים באמצעים במסגרת הצו הסופי, רשאי הרשם מטעמים מיוחדים שיירשמו, להסיר את ההגבלות האמורות או להוסיף עליהם.


רשם ההוצאה לפועל רשאי להכריז עליכם במוגבלים באמצעים אם אינכם יכולים לפרוע את החובות בתקופות שלהלן:


שנתיים-אם סכום החוב אינו עולה על 20 אלף ₪, 3 שנים-אם סכום החוב עולה על 20 אלף ואינו עולה על 100 אלף ₪, 4 שנים- אם סכום החוב מעל 100 אלף ₪ .


חייב שרוצה להגיש בקשה לאיחוד תיקיו צריך לקחת בחשבון כי התיקים הבאים אינם נכללים במסגרת איחוד תיקים: תיק מזונות/עניין שאינו כספי/ תיקי משכון או משכנתא/ עניין שהועבר לבית משפט בשל התנגדות ואשר לא ניתנה הכרעה סופית.


במסגרת בקשתכם לאיחוד תיקים יש לגלות את מלוא המידע על נכסים שברשותכם במשך 5 שנים האחרונות. כמובן שעל מנת להגיש הבקשה ראוי להיוועץ עם עו"ד מהתחום על מנת לדעת אילו טפסים יש למלא עוד בטרם הגשת הבקשה וכן לצורך עריכת הבקשה כדבעי.

 

כמו כן עורכי הדין ידריכו אתכם בכל הנוגע להגשת המסמכים הרלוונטיים וכן יתלוו אליכם לדיון בחקירתכם בפני רשם ההוצאה לפועל. בקשתכם תידון בפני הרשם רק אם צרפתם לבקשתכם הצהרה חתומה ע"י עו"ד בדבר מצבכם הכלכלי וכתב ויתור סודיות וכן יש לצרף תשלום סך של 3% מערך החובות בכל חודש מרגע הגשת הבקשה ועד להחלטה בה.


לאחר הגשת הבקשה, יורה הרשם בצו על עיכוב יציאה מהארץ, אך רשאי הוא, מטעמים מיוחדים שיירשמו שלא לתת הצו כאמור. לפני החלטת הרשם לגבי מתן צו לאיחוד תיקכם תיערך לכם חקירת יכולת בדבר מצבכם הכלכלי.


כמו כן צו האיחוד יינתן רק אם הרשם התרשם כי הנכם מסוגלים לפרוע את החובות שלכם בתוך פרקי הזמן האמורים לעיל (שנתיים/שלוש/ארבע). כאשר נראה כי אינכם תהיו מסוגלים לפרוע את חובכם בתוך הזמן האמור הרי כי תוכרזו כמוגבלים באמצעים.


לאחר מתן צו האיחוד רשאי הרשם להורות על השהיה של כל הליך אשר עומד כנגדכם. 

 


עודכן ב: 23/01/2017