הפטר מיועד לחייב שאיתרע מזלו ומצא עצמו בחובות שלא במתכוון ובתום לב. עתה אותו חייב מבקש להשתחרר מחובותיו ולפתוח דף חדש ונקי בחייו. מרגע שניתן הפטר, אין עוד החייב חב לנושים אשר הגישו תביעות חוב מטעמם ובעצם רשאי הוא (החייב) לנהל את חייו מחדש.


אדם שהוכרז כפושט רגל רשאי בכל עת לבקש מבית המשפט, צו הפטר לחובותיו, אלא שלאחר בקשתו למתן צו הפטר מתקיימות ההוראות הבאות:


בית המשפט המחוזי יקבע מועד לדיון בבקשת ההפטר, כמו כן הודעה על מועד הדיון תישלח עפ"י רוב 14 ימים מראש לכל נושה שהגיש תביעת חוב.


נושה שמעוניין להתנגד לבקשה רשאי להגיש התנגדותו עד 3 ימים לפני מועד הדיון- ולכן רצוי לנהוג בתום לב במהלך כל הליך פשיטת הרגל שמא תנהגו שלא בתום לב (כדוגמת יצירת חובות חדשים) שאז אתם בעצם מזמנים התנגדויות מצד הנושים, דבר אשר עשוי לסכל את מתן ההפטר.


ככלל הדיון בבקשה יערך בדלתיים פתוחות קרי, כל אדם רשאי לשבת בדיון.


במהלך הדיון ישקול בית המשפט את בקשתכם. שיקוליו של ביהמ"ש לרוב הינם:


בית המשפט רשאי להפנות לחייב שאלות מצד הנושים השונים ו/או הכונס הרשמי והנאמן כמו כן הכונס הרשמי מגיש תסקיר בדבר התנהגותכם במהלך כל ההליך (כדוגמת עמידה בתשלומים החודשיים וכן הגשת דיווחים מהימנים. מנגד אם פעלתם להעברת נכסים במרמה כדי להתחמק מנושים עשוי הדבר לסכל את מתן ההפטר) לכן שוב נחזור ונדגיש כי "המסע" אל עולם הפש"ר (פשיטת רגל) אינו חסין מהמורות ועליכם לעמוד איתנים בנאמנותכם להליך.


בתום הדיון בית המשפט רשאי ליתן צו הפטר, להתלותו לתקופה מסוימת, ואף להתנות את מתן ההפטר בתנאים, לרבות תנאי לפיו ישלם החייב לנושים דיבידנד סופי של 50% מיתרת החוב- (המון פרסומים רצים לאחרונה בעולם המדיה והתקשורת לפיהם אנשים מסלקים חובות של אלפי ומאות אלפי שקלים תמורת סך זעום, כאן המקום לציין כי ככלל אם אותם חייבים לא הגיעו לפשרה לפי 19א הרי כי המדובר על סילוק חובם כנגד מתן אותו דיבידנד סופי עליו דיברנו לעיל, על סכום הדיבידנד הסופי ראוי לציין כי שולמו ע"י אותם חייבים תשלומים חודשיים למשך תקופה של בין שנה-שלוש שנים ובמקרים בהם אין תועלת בניהול ההליך יתכן שאף פחות מכך ולכן "לא כל הנוצץ זהב").


צו ההפטר פוטר את החייב מכל חוב בר-תביעה למעט החובות הבאים:


קנסות למדינה/עירייה כדוגמת חנייה/תעבורה, חוב מזונות, חייב שעבר עבירה פלילית אין ההפטר פוטר אותו, חוב שנוצר במרמה ועוד..


צו ההפטר ישמש לכם כראיה חלוטה לפשיטת הרגל ובכל הליך או תביעה שתוגש נגד פושט הרגל שקיבל הפטר רשאי אותו פשוט רגל לטעון כי עילת התביעה קמה לה לפני שקיבל הפטר מחובותיו ובכך להשתחרר מחובותיו לאותו נושה.