זהו סיפורו של מ', אדם פשוט העובד כשכיר בשירות המדינה אלא שהסיפור אשר מביא עימו מ' מרגש וריגש לא מעט מהסובבים.
מ' הינו אדם כבן 50+, גרוש ואב ל-2 ילדים מקסימים, החליט לערוך הפתעת מסע אחרון יחד עם אמו המבוגרת והחולה, לארץ מוצאם (טורקיה) ממש רגע לפני שאמו עוזבת את העולם. המדובר על טיול שורשים אותו חפץ היה לעשות עוד שנים רבות קודם לכן, אלא שמצבו הכלכלי הכביד על ביצוע ההפתעה לאמו. יודגש כי אמו של מ' השתוקקה זה שנים רבות לבקר במקום ילדותה, היכן שגדלה ואולי אף לפגוש מהקהילה מכרים מן העבר וכמובן לראות את בני משפחתה אותם לא פגשה זה שנים.


ביום 18.9.2016 מ' משיג סכום כסף לא גדול אך מספק, מקרובי משפחה ממדינת מוצאו ובודק את האפשרות לצאת את הארץ ע"י שיחת טלפון יעילה וזריזה לרשות האוכלוסין וההגירה, בה לדאבונו נאמר לו, כי הוא אינו רשאי לעזוב את הארץ, שכן רובץ עליו צו עיכוב יציאה מהארץ כתוצאה מתיקי הוצאה לפועל הפתוחים כנגדו.


מ' משלם זה שנים רבות צו תשלומים על חשבון חובותיו בהוצאה לפועל


אלא שלא העלה על דעתו שאחד הנושים ימשיך לנקוט נגדו בהליכים קשים אשר שוללים את חירותו לפי דין.


מ' כאחרים המתגוררים בעיר נתניה מגיע למשרד עוה"ד דבש קורסיה ושות' תחת טיפולו האישי של אחד מבעלי המשרד, עוה"ד אייל קורסיה ושופך בפניו את מסכת העובדות והשתלשלות האירועים.


זיהוי מהיר של עוה"ד מעלה מחדלים באי אלו תיקי הוצאה לפועל הפתוחים כנגד מ' למותר לציין כי אף חלק מאותם הליכים קשים הוטלו כנגדו כתוצאה ממחדלי חלק מנושיו.


מ' מחליט כי אין ברירה אלא לבצע טיפול משפטי מקיף והכל על מנת לאפשר לו את עזיבת הארץ ולו באופן זמני והכל לטובת אמו


עוה"ד דבש קורסיה מחליטים כי לאור מקור החוב ומורכבותו, יש לבצע מהלך מהיר ויעיל בהתאם להוראות 69 ח' לחוק ההוצאה לפועל ולבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ לרבות הגבלות נוספות ואחרות (כרטיסי אשראי/שיקים/בנקים/רישיון נהיגה/דרכון) לצמיתות ולא כהוראה זמנית לפיה נהוג כי חייב אשר מצוי בהוצאה לפועל, רשאי בנסיבות מסוימות שבדין, להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ באופן זמני וכנגד הפקדת עירבון בקופת ההוצאה לפועל.


מ' מקבל הוראות ברורות לפיהם עליו להמציא לדבש קורסיה ושות' אי אלו מסמכים לפי בקשתם, ואכן, ימים אחדים לאחר מכן, מתחילה מערכת התדיינות לא קצרה מול כב' רשם ההוצאה לפועל. הבקשות לאחר עריכתן ובצירוף אסמכתאות שונות מוגשות בזו אחר זו ואיתם תגובות חלק מהנושים, התנגדויות כאלו ואחרות ואף החלטות שונות אשר ניתנו ע"י כב' רשם ההוצל"פ.


טיעונים משפטיים עולים, חלקם נשללים ובחלקם נלחמים ללא מעצורים צוות עוה"ד דבש וקורסיה, יודגש כי בשום שלב לא ויתרו עוה"ד על תוצאה שתעלה חיוך על פניו של מ' שלא לומר על אמו וזאת על אף שלקראת השלבים הסופיים נראה היה כי הרוח אינה נושבת לטובתו ומ' אף מחליט להפסיק הטיפול המשפטי.


סופו של דבר ולאור התעקשותם של עוה"ד ובשל נסיבות המקרה, מ' מקבל ביטול של כל ההגבלות ולא רק של צו עיכוב היציאה מהארץ ויצוין כי הביטול בתיק הינו ביטול סופי ולא זמני וללא כל הפקדה ולו של שקל אחד, הרי הוא לפניכם.