בעקבות הנחיית שרת המשפטים דאז, הופץ תיקון חוק ההוצאה לפועל בשיתוף עם רשות האכיפה והגבייה אשר אחראית על מערכת ההוצאה לפועל.


מטרת התיקון בראש ובראשונה, היא לאפשר שק"ד ו/או סמכות לרשמי ההוצל"פ ליתן הפטרים לחייבים מסוימים אשר מצויים בהוצל"פ זה מס' שנים והכל דרך רשות האכיפה והגבייה וללא הצורך בפנייה להליך פש"ר, המנוהל עפ"י כלל, בבתי המשפט המחוזיים ואשר כרוך בעלויות רבות ואף נמשך לעיתים מס' שנים, כאשר אף בסיומו לא מובטח ההפטר המיוחל.


כיום, המנהלים המיוחדים/נאמנים והן בתי המשפט המחוזיים, כבר למדו את מרבית "הטריקים" האפשריים אשר מגיעים לפתחם, בין היתר המושג "גירושי פש"ר" אף השתרש בלשונם של אי אלו גופים ו/או אנשים. לא זו בלבד, אלא שאף פקודת פשיטת הרגל מקיפה דיה כך שתופסת באמתחתה אי אלו טריקים של חייבים כדוגמת הברחת נכסים, אשר לפי הפקודה ניתן לבטל העברות נכסים שנעשו אף 10 שנים בטרם התחלתם בהליך פשיטת רגל.


מתי נגמרת הוראת השעה במאפשרת הפטר לחייב מוגבל באמצעים?


אם כן הליך הפש"ר הינו הליך מבורך לכולי עלמא, אלא שלעיתים ובשל ניסיונות של חייבים רבים אשר אינם נקיי כפיים ואשר באים להליך הפש"ר תוך אינטרס לחמוק מנושים ותשלומים כאשר בפועל בכיסם מזומן רב, נגזר דינם של אלו החייבים בעלי אמונה ועובדה כי פנו להליך פשיטת רגל בתום לב תוך ניסיון לצאת לחיים חדשים ולאפיק כלכלי חדש.


על כן, ועד לחקיקה מסודרת בעניין מתן צווי הפטר כבר בשלב ההוצאה לפועל (חוק חדלות פירעון כפי שעובדים עליו כיום), ניתנה הוראת שעה המוכרת לכולנו כ: "חוק השמיטה"-מתן הפטרים לחייבים מוגבלים באמצעים.


הטיפ המרכזי אם כן אשר מעוניינים אנו להעביר אליכם הוא: כי חוק השמיטה ניתן כהוראת שעה, קרי, חוק השמיטה ניתן למשך תקופה בת 3 שנים ובאם לדייק מיום 6.9.2015 ועד ליום 5.9.2018.


על כן, לא ידוע מתי, איך ומה יהיה תוכנו של חוק חדלות פירעון כפי שעובדים עליו כיום, לכן כדאי מאוד ומומלץ (כמובן כל זמן שאתם אכן זכאים להיכנס למסלול הפטר) להיוועץ בעו"ד על מנת שיוכל לבדוק עבורכם את האפשרות לקבלת הפטר כבר בשלב ההוצאה לפועל, הפטר אשר ניתן להשיגו בזמן מקוצר של כ-חצי שנה בלבד מיום כניסתכם למסלול.


מרבית חייבי ההוצל"פ נוטים למשוך את חובותיהם ולומר: "מחר אשלם", "שבוע הבא" וכך מתחילה ויה דולורוזה ארוכה תוך יצירת כדור שלג של חובות אשר לא ניתן לשלמו/ לשלמם.


משרדנו מאמין באמרת: "כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן" ולכן מציע לכלל החייבים בהוצאה לפועל ובפרט לחייבים בעיר נתניה ולקוראי השבוע בנתניה, לצאת מהבתים ולהתחיל ליזום כניסה למסלולי ההפטר בהוצאה לפועל אשר צפויים להסגר ביום 5.9.2018.


מרבית חייבי ההוצאה לפועל ואם להעריך באחוזים, כ-90% מחייבי ההוצאה לפועל אינם מיוצגים כלל, ולכן, אף אינם מודעים לפתרונות יצירתיים נוחים וקצרים מבחינת לוחות זמנים ואשר עשויים לסייע להם בחיי היום יום, הסיבה ברורה: אין כסף לייצוג. אך מאידך, ייתכן ועלויות בדיקת זכאותכם להיכנס למסלול הפטר ואף טיפולכם במסלול עצמו לא תעלה על הוצאותיכם בניהול הליך פשיטת רגל אשר הינו ארוך יותר ומסורבל יותר.


בברכת שבת שלום מצוות עורכי הדין לדבש קורסיה ושות'- המשרד למחיקת חובות לתושבי נתניה, השרון והסביבה.


וזכרו: "כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן" - הנר במקרה דנן הוא מסלול ההפטר אשר עתיד להסתיים ביום 5.9.2018.