רישום פלילי בעבירות תכנון ובנייה

 

אנשים רבים מביעים תמיהה כשלפתע הם מגלים כי הרשעה בעבירה של תכנון ובנייה גוררת עימה רישום פלילי שיש בכוחו למנוע קידום בחיים המקצועיים או בכל תחום אחר הדורש הצגת פלט הרישום הפלילי (בשפת הציבור " תעודת יושר").

 

לכן מצאנו לנכון לכתוב מאמר נוסף בעניין זה ולהביע את החשיבות ביצירת קשר עם עו"ד פלילי המתמחה, בין היתר, בתחום של רישום פלילי ותכנון ובנייה, עו"ד פלילי שידע להעניק לכם את הייעוץ המשפטי שיהא בו למנוע מכם פגיעה בעתיד.

 

מה הכוונה ב"עבירת תכנון ובנייה" ?

 

הכוונה פשוטה. כשאתם בונים פרגולה בביתכם ללא היתר, כשאתם בונים מרפסת ללא היתר או כל בנייה אחרת שבעיניכם נראית מאוד תמימה. בבוא היום כשהמפקח העירוני יבדוק זאת ולא תסירו את המחדל (כלומר את הבנייה הבלתי חוקית) יוגש נגדכם כתב אישום פלילי בעבירת תכנון ובנייה.

 

כיצד אנשים נורמטיביים נוהגים בעבירות "פשוטות" אלה?

 

הרוב המכריע  יגיע לבית המשפט, יודה בבצוע העבירה "הפשוטה"  ורגע לאחר מכן תרשם הרשעה בפלט הרישום הפלילי.

 

יחלפו ימים, שבועות או שנים  ולפתע יתגלה כי אותה בנייה תמימה ופשוטה הותירה כתם פלילי על שמכם, כתם שיש בכוחו למנוע קבלתכם, בין היתר, למקומות עבודה .

 

חשוב !!!

 

הרשעה בעבירת בנייה שבגינה הוגש לבית המשפט כתב אישום, מחייבת רישום בפלט המרשם הפלילי המתנהל ע"י משטרת ישראל.

 

מדובר בעבירה פלילית כמו כל עבירה פלילית אחרת מבחינת הרישום בפלט הרישום הפלילי (החזקת סכין שלא כדין, תקיפה, התפרצות, מעשה מגונה, איומים, הסגת גבול וכו').

 

נושא חשוב שיש להכירו הוא כי "שינוי פנימי" , כלומר, שינוי שאינו נוגע לצד החיצוני של הבניין, אינו פוגע בחזיתו או במראהו או בשלד של הבניין או ברכוש משותף או בצנרת או ציוד אחר המשרתים גם דירות אחרות, אינו פוגע בזולת ואינו משנה את שטחה של הדירה למעט תוספת של שטח מרפסת שנסגרה כדין או את מספרן של יחידות הדיור, אינו מהווה עבירה עפ"י חוק התכנון והבנייה.

 

האם בנייה בלתי חוקית מחייבת הגשת כתב אישום פלילי ?

 

 בהחלט לא.

לפני הגשת כתב האישום מגיעה דרישה מהרשות המנהלית הרלוונטית לתכנון ובנייה להסדיר את היתר הבנייה ו/או להרוס את המבנה שהוקם בבנייה בלתי חוקית, במידה והנושא לא טופל ע"י "העבריין" בזמן שהוקצב לו , רק אז יוגש כתב אישום לבית משפט ויחל משפט פלילי בגין עבירת תכנון בנייה.

 

הוגש נגדכם כתב אישום בעבירת תכנון ובנייה? 

 

אם הוגש נגדכם כתב אישום פלילי בגין בצוע עבירות בנייה, שכרו מיידית עו"ד פלילי המתמחה , בין היתר, בתחום של תכנון ובנייה וכן בתחום הרישום הפלילי.

התנהלות לא נכונה עשויה לגרום לכם לנזקים רבים בתחום המקצועי, שכן הרשעה בעבירת בנייה מובילה לרישום פלילי כמו כל עבירה פלילית אחרת .

 

עו"ד פלילי מנוסה , יכול בהחלט להביא לביטול כתב האישום נגדכם או לאי הרשעה בעבירת הבנייה ולחילופין להקלה משמעותית בעונשכם !