מדד תל אביב 35 - מדד זה נקרא בעבר מדד מעו"ף ( מכשירים עתידיים ופיננסים ) ולאחר מכן נקרא מדד תל אביב 25, והוא כולל בתוכו בעצם את 35 המניות עם שווי השוק הגבוה ביותר שנסחרות בבורסה, הוא נחשב בגדול למדד העם ( כי מתבצעות בו עסקאות לרוב הציבור הלא כל כך מתוחכם).

 

מדד תל אביב 125


נקרא בעבר מדד תל אביב 100 וכיום נקרא מדד הבנצ'מרק, והוא בעצם מדד תשואה שכולל מעקב אחרי 125 המניות בעלות השווי שוק הגבוה ביותר.


המדד הזה מייצג חלק גדול מאוד מהפעילות העסקית בישראל והוא בעל היקף המוצרים הכי גדול שיש לנו כאשר כל המניות המופיעות בו הן חלק מת"א 35 ות"א 90.


המשקל היחסי של המניות במדד הזה מתעדכן לפי השווי שוק שלהן בכל יום עוד לפני פתיחת יום המסחר, מפורסם על ידי הבורסה בכל 15 שניות במהלך יום המסחר.


אנליסט


זהו בעצם האדם שהכי מודע לפעולות הכלכליות של החברה, כאשר הוא עוקב אחרי הפעילות של חברות מאותו התחום שבו הוא עוסק, והוא בעצם מנסה לחזות את העתיד הכלכלי של כל חברה באשר היא וכך בעצם הוא יכול להמליץ על השקעה בהן.


האנליסטים כשלעצמם מועסקים בחברות ביטוח, בבתי השקעות בבנקים וכדומה...


מדד תל בונד 20


הוא בעצם מדד הדגל של כל מדדי התל בונד והוא כולל בתוכו את 20 איגרות החוב הקונצרניות שצמודות למדד בריבית קבועה והן בעלות השווי שוק הגבוה ביותר מבין כל אגרות החוב. מדד זה הוא מדד השקעתי כאשר הוא מפורסם בכל יום מסחר בכל 15 שניות.


למדד הזה יש תנאי כניסה מסוימים כמו למשל: ששווי השוק של סדרות אגרות החוב יהיה לפחות 250 מיליון, ועוד דבר שהתקופה המינימלית להחזר פדיון יהיה עד שנה וחצי ולעומת זאת תקופה מקסימלית להחזר הפדיון יהיה עד 30 שנה.


מדד תל בונד 40


יש בו את 40 אגרות החוב הקונצרניות הצמודות מדד בריבית קבועה שיש להן את שווי השוק הגבוה ביותר מבין כל אגרות החוב מהסוג הנ"ל שלא נכללות בעצם במדד תל בונד 20.


גם כאן נראה שהמדד הזה הוא סוג של מדד השקעה, כאשר במהלך יום המסחר הוא יהיה רציף כל 15 שניות.


תנאי הכניסה למדד הזה הם אותו הדבר בדיוק כמו בתנאי הכניסה למדד תל בונד 20, אבל דבר שחשוב מאוד לזכור הוא שהמניות הסחירות צריכות להביא את האג"ח אל 120 איגרות החוב הסחירות ביותר מבין כל איגרות החוב הקונצרניות הצמודות למדד המחירים לצרכן בריבית קבועה הנסחרות בבורסה.


מדד תל בונד 60


יצא לאור בשנת 2008 כאשר הוא כולל בתוכו 60 אגרות חוב קונצרניות שצמודות למדד בריבית קבועה.


אגרות החוב שרשומות בתוך המדד הזה הן אלו הרשומות למסחר בבורסה כאשר הן חלק ממדד תל בונד 20 ומדד תל בונד 40. מפורסם מידי 15 שניות.


מדד תל אביב פיננסים 15


כולל בתוכו את 15 המניות בעלות שווי השוק בתחום הפיננסיים הגבוה ביותר שכלולות בענפים מסוג חברות ביטוח, בנקים מסחריים וכדומה... מדד זה מתעדכן מדי 30 שניות לכל אורך יום המסחר.


חברות המבצעות רישום כפול יכולות להצטרף למדד תוך 14 יום ממועד רישומן בתל אביב. זאת בתנאי ששווי השוק שלהן גבוה ב-10% משווי המניה ה-15 בענף פיננסים ושמחזור המסחר היומי הממוצע שלהן בחו"ל גבוה מ-100,000 דולר.


שיעור ההחזקה המינימלי של הציבור צריך להיות 15% ושווי של החזקות הציבור בשקלים הוא לפחות 80 מיליון שקלים.


מדד תל אביב נדל"ן 15


כולל את 15 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בתחום הנדל"ן והבינוי, כאשר שיעור החזקת הציבור המינימלי צריך להיות 15% והשווי המינימלי צריך להיות לפחות 80 מיליון שקלים. כמו מדד תל אביב פיננסים גם מדד זה מתעדכן כל 30 שניות לכל אורך יום המסחר.


חשוב לציין שמדד זה התפרסם בינואר שנת 2005 והמניות בו חייבות להימנות על 200 המניות הסחירות בבורסה כשבעצם הרכבו של המדד הזה מתעדכן פעמיים בשנה בתחילת ינואר ויולי.


מדד תל אביב בנקים


זהו מדד שנקרא מדד פרימיום של מניות בנקים שכולל את 5 המניות הכי גדולות בענף של הבנקים, כאשר הן חייבות לעמוד בתנאי הסף של המדד.


סוג המדד הזה הוא בעצם מדד השקעות כשבעצם התדירות שלו היא רציפה והוא מפורסם בכל 15 שניות במהלך יום המסחר.


מדד תל אביב בלוטק 50


מדד שמייצג את השינוי המצרפי של המחיר של 50 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר שכלולות בתוך מדד תל אביב טכנולוגיה ומדד תל אביב ביומד.


ערכו של המדד הזה מפורסם ומחושב על ידי הבורסה במהלך יום המסחר, כאשר הרכב המדד יתעדכן פעמיים בשנה בתאריכים: 15 ליוני וה-15 לדצמבר.