החלטתם להתגרש ויש לכם ילד/ה עם נכות? מגבלה? מחלה או אלרגיה? אתם הורים לילד עם צרכים מיוחדים.


כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מגיע לכם שיתייחסו אל המקרה שלכם כאל מקרה מיוחד, ולא עוד פסיקה או טיפול שאינו מביא בחשבון את הצרכים המיוחדים גם שלכם כהורים.


תסכימו עמי שלהיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים זו משימה לא פשוטה בין כה. ישנן הוצאות שההורים הרגילים אפילו לא חולמים עליהן. ישנן מגבלות שלא קיימות במשפחות רגילות וההבנה של מגשר או עורך דין שאינו מתמחה בתחום ואין לו ניסיון עם תיקים קודמים או ניסיון אישי כהורה לילדים עם צרכים מיוחדים, יהיה מקצועי ככל שיהיה, תהיה מוגבלת.


החלטה על חלוקת האחריות וחלוקת המשאבים במסגרת הליך הגישור


ילד עם צרכים מיוחדים הוא עולם ומלואו. צרכיו משתנים ממשפחה למשפחה. אין המדובר רק בהוצאות בגינו שאינן דומות להוצאות של ילד רגיל, אלא גם להתנהלות האופרטיבית של ההורית בגינו (טיפולים רפואיים ופרא רפואיים, מומחים, ועדות, ביטוח לאומי וכדומה).


מערכת המשפט הקלאסית מתקשה להתמודד או להגיע לפתרון הולם וחייבים להיות איזונים, הן כלכליים והן אופרטיביים.


הגישור בין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים חייב להתבצע באמצעות חלוקת אחריות וחלוקת המשאבים. החלוקה איננה מסתכמת רק בכסף אלא גם בחלוקת אחריות אופרטיבית.


חישוב ההוצאות הכרוכות בהנגשת דירות המגורים עבור הילד עם הצרכים המיוחדים


במקרים מסוימים, כאשר הורה אחד אינו מסוגל לשאת באחריות, ההורה השני לוקח על עצמו את האחריות ומטבע הדברים יש לערוך איזון הוגן ולקחת בחשבון את העומס הכלכלי והאופרטיבי שנופל על אותו הורה.


בנוסף לאמור לעיל, בבואנו לערוך איזון יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות הכרוכות בהנגשת הבית עבור הילד עם הצרכים המיוחדים.


בדרך כלל יש בית אחד מונגש לצרכיו של הילד עם הצרכים המיוחדים אך יש מקום לאזן הן כלכלית והן אופרטיבית בין הצדדים לצורך הנגשת ביתו של ההורה השני, או במקרה של מעבר דירה של שני ההורים.


כשיש לכם בעיה רפואית, אתם ניגשים לרופא המומחה בתחום. אחד כזה שטיפל בעשרות מקרים ויודע כיצד בדיוק להתמודד עם אותה בעיה רפואית או מחלה. כך גם כשמתגרשים. אל תתפשרו, מדובר בהסכם שיקבע את עתידכם שנים קדימה.


אל תתפשרו! פנו למומחה המתאים, שיודע עבורכם מהי הדרך הנכונה ליצור הסכם הוגן שימלא אחריו את כל הדרישות הכרוכות בגידולו של ילד עם צרכים מיוחדים גם לאחר הגירושין.


טיפ קטן ממני: בטרם פניה למגשר, יש לבקש המלצות ממשפחות עם צרכים מיוחדים בהם טיפל המגשר ולברר על ניסיונו האישי בתחום.


הכותבת הנה עו"ד ומגשרת עם ותק של מעל ל-17 שנים ואם לילדה בת 10 עם צרכים מיוחדים, עוסקת בגישור משפחתי ועסקי ועורכת עסקאות נדל"ן.


לכותבת ניסיון מקצועי עם עשרות משפחות בעלי צרכים מיוחדים ממגוון הלקויות והנכויות.