בתום חקירת משטרה סמויה ומשולבת של היאחב"ל בלהב 433 וימ"ר חוף, המתמקדת בפשיעה החמורה והמאורגנת של ארגון חרירי, הבלשים עצרו לפנות בוקר (חמישי, 30.5) במרכז הארץ ובוואדי ערה 14 חשודים, ועיכבו חשודים נוספים בחשד לעבירות גידול וסחר בסמים ועבירות מס בהיקף של מליוני שקלים.

 

שוטרי להב 433 חשפו אתמול שלוש מעבדות הידרו לגידול וייצור קנאביס, בראשון לציון, בפתח תקווה ובטירה. אחת המעבדות, זו שבטירה, שימשה לטענת המשטרה "כמפעל לגידול, אריזה והפצה". תשעה חשודים שהיו בעת הפשיטה במעבדות, נעצרו בחשד לגידול, סחר והפצה, וכן בחשד לעבירות נוספות. על פי החשד, כל אחד מהמעורבים עסק בטיפול במעבדות, לרבות קצירת הסם, אריזתו והפצתו בסיום הליך הגידול.

 

מהמשטרה נמסר כי במעבדות נתפסו מספר רב של שתילים וצמחי קנאביס במספר מצבי גדילה, חומר החשוד כסם מוכן להפצה, אריזות וואקום מוכנות להפצה, דשנים וכן אמצעים מתקדמים לגידול

 

על פי החשד, פעילות המעבדות שימשה להמשך פעילות עבריינית בתחומים שונים. עוד נמסר כי החשודים יובאו במהלך היום לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם בהתאם לצורכי החקירה והחשדות. צפויים להתבצע מעצרים נוספים.

 

הפעילות המשטרתית נערכה גם נגד עבירות כלכליות. כוח משימה של ימ"ר חוף, בשיתוף פעולה עם הימ"מ ורשויות המס, ביצע חיפושים ומעצרים באום אל פאחם. עקב חשד לעבירות מס נתפסו לצורך חילוט רכבי יוקרה וכסף רב בסך מליוני שקלים במזומן והמחאות. בסך הכל נתפסו כשני מיליון שקלים במזומן, בשטרות של מספר מדינות, וכן המחאות בסכום כולל של מיליוני שקלים. בין היתר תפסה המשטרה טויוטה לנד קרוזר בשווי כ-300 אלף שקל.

 

בפשיטה הזו השתתפו יחידת יהלום של רשות המיסים וכלבני יס. החיפושים התבצעו בשלושה מתחמים שונים, בחשד לעבירות נותני שירותים פיננסיים ללא רישיון וללא דיווח לרשויות המס (צ'יינג'). חמישה תושבי המקום נעצרו ושלושה עוכבו לחקירה.


"החקירה נוהלה במסגרת מודל תקיפה כלכלי המאגד רשויות אכיפה, בליווי פרקליטות מחוז חיפה אזרחי, תוך מיקוד יכולות האכיפה והסמכות של כל גוף וגוף במטרה לנתק את צינור החמצן הכלכלי של ארגוני הפשיעה ולהביא לקריסתם", נמסר מהמשטרה.

 

"מדובר בציר של מעבדות סמים בפריסה ארצית במדרגים ובמידור, שפעם כארגון פשיעה בכל דבר ועניין באופן שיטתי ובהיקפים אדירים ויוצאי דופן", אמר נציג המשטרה פק"ד איתי מאירוביץ. בדיו נחשף כי המשטרה תפסה בשלושת המעבדות סמים במשקל של כ – 700 ק"ג ברוטו.

 

החשודים – שמיוצגים על ידי עורכי הדין וליד כבוב, אלעד שאול, שוקרי אבו טביק, אהרון מלכה, גיל גבאי ואבי אלפסי – הובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון

 

דוד הרוש (56) מת"א – נעצר בנתב"ג בעת שהיה בדרכו לצאת מהארץ. מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

דריו אריאל טבס מילסטין (32) מתל אביב – נתפס בתוך אחת המעבדות שבה נתפסו קרוב ל – 100 ק"ג של שתילי סם. מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

דורון בן חיון (43) מת"א – נעצר במעבדה שנתפסה בטירה. מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

עבד אל רחמאן בשארה – מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

יוסף עוטור – מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

מאורו דניאל דל מונטה (22) מרעננה – מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

טל דרור (25) מבית אריה – מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

איסלאם נאסר (28) מטירה – מעצרו הוארך עד 6 ביוני.

 

אילן פהימה (46) מעין גדי – קבלן שיפוצים ללא עבר פלילי שטען כי משכיר את הדירה בה נמצאה מעבדה לחשוד מילסטין. החשוד, שמיוצג על ידי עורכי הדין אלעד שאול ואהרון מלכה, שוחרר למעצר בית עד 3 ביוני.

 

עו"ד אהרון מלכה ועו"ד אלעד שאול המייצגים את הקבלן, מסרו בתגובה: "מרשנו אדם נורמטיבי לחלוטין, קבלן מוערך שלא דבק בו רבב. בשונה משאר החשודים, בית המשפט הורה על שחרורו ממעצר לאלתר. אנו מצרים על כך שמשטרת ישראל בחרה לעצור את מרשנו, על אף העובדה שבית המשפט דחה את בקשתה לקבלת צו מעצר. הלכה למעשה, המשטרה פעלה על דעת עצמה – הגיעה לביתו של מרשנו באישון לילה, ללא צו, ועצרה אותו לנגד עיני משפחתו תוך שהיא גורמת לו בושה רבה וזורעת בהלה בקרב בני המשפחה. בהמשך לקביעת בית המשפט לפיה עוצמת הראיות נגד מרשנו חלשה מאוד – אנו בטוחים שבסופו של יום נצליח להוביל לסגירת התיק כנגד מרשנו ולנקותו מכל אשמה".

 

בתוך כך, חמישה חשודים נוספים שנעצרו על ידי ימ"ר חוף חשודים בתקיפת שוטרים. בין החשודים שלושה קטינים אשר שוחררו על ידי היחידה החוקרת. שני בגירים נוספים הובאו לבית המשפט, מעצרם הוארך עד הערב ובהמשך ישוחררו בתנאים מגבילים. 

 


עודכן ב: 04/06/2019