החוק בישראל מתייחס אל דיני נזיקין כחלק מהמשפט האזרחי. בניגוד למשפט הפלילי, למשפט המנהלי, לדיני המעמד האישי ולתחומי משפט נוספים שעוסקים כידוע בחיובים לא רצוניים, דיני נזיקין מאפשרים להטיל חיוב בעקבות נזק לאדם, לגופו ולרכושו.

 

דיני נזיקין הנם תת תחום רחב ומסועף בתוך המשפט האזרחי והוא דורש התמקצעות ייחודית בו.

 

הגורם המקצועי לטפל בתביעות נזיקין וללוות את הניזוק בין כתלי בית המשפט ואל מול גופים ציבוריים או פרטיים (בהתאם לנסיבות המקרה), הוא כמובן עורך דין נזיקין.

 

פניה לעורך דין במקרים של תאונות דרכים


לא רבים יודעים שהתחום של תאונות דרכים מטופל לעיתים קרובות תחת המטריה של דיני נזיקין. במקרה של תאונת דרכים, הדבר הנכון לעשות הוא לפנות אל עורך דין נזיקין.

 

בעת פניה אל עורך דין נזיקין חשוב גם המיקום הגיאוגרפי של המשרד. בין אם מדובר במקרים של תאונות דרכים או בסוגים אחרים של תביעות, המיקום הגיאוגרפי קובע כמה יהיה נוח להתנהל מול עורך הדין. במילים אחרות, יש הבדל בין בחירת עורך דין נזיקין בירושלים לבין עורכי דין שנמצאים במישור החוף, בצפון או בדרום וכדאי לקחת זאת בחשבון.

 

אך יחד עם זאת, בעולם הגלובלי ובזכות המדיה, ניתן לגשר גם על פערים גיאוגרפים. כך למשל – תקנות סדר הדין האזרחי החדשות, שעומדות להיכנס לתוקף, יאפשרו בין היתר ניהול ישיבת קדם משפט בהיוועדות חזותית.

 

מה הקשר בין דיני נזיקין ותאונות עבודה?


כדאי לפנות אל עורך דין נזיקין בירושלים גם בכל מקרה של תאונות עבודה.

 

עורך דין נזיקין בירושלים למשל יכול להשתמש בניסיון שיש לו על מנת להתנהל מול הגופים, המעסיקים, החברות והארגונים השונים. ניסיון כזה של עורך דין מקומי הוא בעל ערך משמעותי עבור הניזוק, כי הוא מאפשר לו להתכונן היטב אל התביעה והמשפט.

 

סוגי רשלנות ודיני נזיקין


כדאי לפנות לעורך דין נזיקין בכל מקרה של חשש לרשלנות. לא משנה באיזה סוג של רשלנות מדובר, עורך דין נזיקין הוא זה שיכול לבחון את הקשר בין ההתנהגות הרשלנית לכאורה לבין הנזק שנגרם לתובע ולקבוע אם יש “קייס” משפטי.

 

על אף שהמעורבות של עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין חיונית בכל סוגי התביעות של רשלנות, אפשר בדרך כלל למצוא אותו בעיקר במה שנוגע אל רשלנות רפואית. רשלנות כזו עלולה לפגוע בחייהם של אנשים אחרים ולחייב בפיצוי של סכומי כסף גבוהים במיוחד. אם הנפגע רוצה לקבל את הטיפול הטוב ביותר בתביעה שלו, הוא חייב לבחור בקפידה את עורך הדין שילווה אותו בין כתלי בית המשפט ובכל מה שנוגע לאיסוף חומרים, המלצות, חוות דעת רפואיות שתומכות בטענות המרכזיות וכן הלאה.