כיום, בעידן המודרני שבו האינטרנט מקשר בין אנשים בכל חלקי העולם, נראה כי תופעת ההיכרויות באמצעות האינטרנט הפכה להיות מוכרת ושכיחה למדי.

 

כפועל יוצא ממגמה זו, חיים בישראל כיום זוגות רבים שנמצאים בהליך של איחוד משפחות המכונה גם "ההליך המדורג", אולם אלו נתקלים לרוב בקשיים ובביורוקרטיה רבה בדרך להסדרת מעמדו של בן הזוג הזר.

 

יש להבהיר כי תוצאות ההליך במקרים רבים יהיו תלויות בנסיבות המקרה הספציפי. הצדדים. יתרה מזאת, תמיד יהיו מקרים של סירוב לבני זוג שהגישו בקשה להסדרת מעמד בישראל בעוד הם ציפו שמשרד הפנים יראה את הקשר ביניהם ככנה ואמיתי.

 

פעמים רבות דווקא בני זוג שהקשר ביניהם היה כן ואמיתי לפי דעתם, סורבו על ידי משרד הפנים שסבר כי מדובר בקשר פיקטיבי שנועד בראש ובראשונה לצורך קבלת מעמד בישראל.

 

חשוב להבהיר כי תפקידו העיקרי של משרד הפנים הוא לבחון את אמיתות הקשר בין בני הזוג וכנותו באמצעות שילובם בהליך המדורג. משרד הפנים בוחן את כנות הקשר על ידי שימוש במספר דרכים תוך התרשמות מראיות שונות שמגישים בני הזוג במסגרת ההליך דוגמת מכתבים, תמונות משותפות ועוד.


ייצוג משפטי עשוי לסייע לבני הזוג להימנע מטעויות מול משרד הפנים

 

עורך דין שעוסק בתחום ההגירה ובהסדרת המעמד בישראל, אשר מייצג בני זוג בהליכים מול משרד הפנים באופן שגרתי, נתקל במסגרת עיסוקו באינספור מקרים, ולכן ידע לצפות את העתיד לבוא ולהקדים פתרון לבעיה. עורך הדין יוכל לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לדחיית הבקשה באמצעות העברת הדרכה לבני הזוג לצורך שיפור הרושם שיעשו על פקידי משרד הפנים.

 

עם זאת, יש לזכור כי גם במקרים שבהם בני הזוג התנהלו כשורה, המציאו את כל המסמכים הנדרשים והתנהלו בתבונה מול משרד הפנים, עדיין ייתכן סירוב לבקשה. בכל מקרה, העצה המעשית לזוגות המעוניינים לפתוח בהליך המדורג לקבלת אזרחות היא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שעוסק בתחום הסגרת המעמד בישראל. במקרים רבים לוח הזמנים להגשת ערר על החלטות הוא מוגבל וקצוב ולכן כאשר המועד חולף, אפשרויות הפעולה מצטמצמות באופן משמעותי ותוך כך מקשות על עורך הדין לסייע ללקוחותיו כמצופה ממנו.

 

במקרים רבים קיימת חובת הגשת ערר פנימי שמוגש לגורם המוסמך במשרד הפנים. על פי רוב הערר יוגש לגורם שמעל הגורם שנתן את החלטת הסירוב וזאת עוד לפני פניה לבית המשפט או לבית הדין לעררים. עורך דין מקצועי ומיומן יידע בדיוק תוך כמה זמן יש להגיש את הערר הפנימי, כיצד להגישו ולמי תוך ביסוס טענות משפטיות מתאימות וימשיך לערער במידת הצורך אם הערר הפנימי יידחה.