לאחרונה, בית משפט השלום בפתח תקווה קיבל תביעת רשלנות רפואית שהגישה אישה לאחר טיפול שיניים. לטענתה, היא עברה מספר טיפולי שיניים שבמהלכם הורכבו לה כתרים באופן רשלני ולקוי. בעקבות הטיפולים, היא חשה בכאבים חזקים והתלוננה עליהם לרופא השיניים שטיפל בה.


לגרסתה, רופא השיניים זילזל בכאביה והורה לה לשטוף את הפה עם מי סודה. לאחר שפנתה אליו שוב בטענה שהשטיפות לא עוזרות בהפחתת הכאבים, הוא הנחה אותה להמשיך עם הטיפול עד שהיא תרגיש שהוא משפיע. האישה פנתה אל רופא שיניים אחר, והוא איתר את הבעיות המרובות אשר נגרמו לה לטענתה בעקבות הטיפול הרשלני של הרופא הראשון.


מצד רופא השיניים נטען כי הטיפול בוצע במקצועיות ובמומחיות, וכל התלונות של האישה נענו באופן מלא ומקיף. הוא הסביר שמקורם של הנזקים שנגרמו לאישה הוא בכך שלא שמרה על היגיינת פה נאותה, ואין קשר לטיפול הכתרים שעברה אצלו. השופטת קבעה שאין לקבל טענה זו, בין היתר כיוון שרופא השיניים לא ערך רישום מסודר שיעיד על מצב האישה בטרם טיפל בה. לפיכך הוא חויב לשלם לה 197 אלף שקלים פיצויים.


מומחה רפואי מטעם האישה טען: רופא השיניים פעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות


לטענת האישה, כתוצאה מהטיפול הלקוי היא נותרה עם בעיות דנטליות חמורות. היא הסבירה שמייד לאחר הטיפול חשה בכאבים חזקים סביב הכתרים וחוותה דימומים מהחניכיים ותחושה של חוסר נוחיות בפה. היא הוסיפה כי הרגישה ששיניה זזות, ושבין הכתרים יש רווחים שדרכם נכנסים אוויר וחתיכות של אוכל.


בנוסף לטענותיה, האישה צירפה חוות דעת של מומחה בתחום רפואת השיניים. המומחה הסביר שכדי לבחון את מצבה של האישה לפני הטיפול הוא עיין ברשומות הרפואיות שנמסרו לו מרופא השיניים שלה. להפתעתו, הוא ראה כי לא צוינו שום פרטים על השתלים שנבחרו לטיפול הכתרים, ולא נתונים נוספים על מספר השיניים והמחיר לכל שן. המומחה הסביר שעל פי הנחייה של משרד הבריאות, רופא מחויב לתעד את מצב המטופל ולציין את פרטי הטיפול שהוא עורך לו באופן מלא ומדויק.


באשר לטיפול עצמו, המומחה הסביר שהשתלים שהוחדרו לפיה של האישה לא התאימו לצורה הטבעית של שיניה. דבר זה גרם להצטברות של חיידקים שהובילה לדלקת חניכיים ועששת. הוא תיאר שורה של טיפולים שלא נעשו לאישה, או שנעשו לה באופן לקוי וחלקי מאוד, מה שגרם להידרדרות במצבה. בסיום חוות הדעת פירט המומחה את עלות התיקונים של הנזקים הספציפיים וקבע סכום של 112 אלף שקלים.


מומחה מטעם רופא השיניים טען: האישה לא שמרה על היגיינת הפה ועקב כך נגרמו לה הנזקים


עורכי הדין של רופא השיניים הסבירו בבית המשפט שכל הנזקים שעליהם מתלוננת האישה הם תוצאה של התנהלותה האישית בלבד. לטענתם, הטיפולים שביצע רופא השיניים היו מקצועיים ומתאימים למצבה. לשיטתם, הצלחת הטיפול נעוצה בהתנהגות ההיגיינית האישית של המטופל לא פחות מאשר באיכות הטיפול עצמו.


הם צירפו חוות דעת של מומחה בתחום רפואת השיניים מטעמם. המומחה טען כי דלקת השיניים שממנה סובלת האישה אינה קשורה במישרין לטיפול הכתרים, אלא נובעת מבעיות בשמירה על ניקיון חלל הפה שלה. הוא הסביר שבבדיקתה נמצאה היגיינה אורלית לקויה, והיא זו שהובילה להתפתחות מחלות סביב הכתרים החדשים שהורכבו לה.


עוד הוא טען שהעלויות שנקב המומחה מטעם האישה הן גבוהות מהמקובל ומוגזמות בהיקפן. הוא הדגיש שאף על פי שרופא השיניים לא אמור לשלם על תיקונים עתידיים שהאישה גרמה לעצמה, גם הערכת הפיצוי שנעשתה לא תואמת אפילו את עלות הטיפולים של כירורגים מומחים.


השופטת קבעה: רופא השיניים ישלם לאישה סכום פיצויים של 197 אלף שקלים


בעקבות הפערים הקיצוניים בין חוות הדעת, השופטת הורתה על מינוי של מומחה מטעם בית המשפט ברפואת שיניים שיבחן את המקרה. המומחה ציין את הבעייתיות בכך שהרופא לא ערך רישום של מצב השיניים טרם הטיפול או של פירוט הכתרים המתאימים, ולא ערך מעקב על הטיפולים ועל תוצאותיהם.


מבדיקה שערך לאישה, המומחה קבע שהשתלים שהורכבו לה בטיפול לא התאימו לצורה הטבעית של שיניה, ולכן אפשרו חדירה של חיידקים, מה שהוביל לדלקת חמורה. הוא פירט עוד שורה של ליקויים שהובילו לבעיות דנטליות אצל האישה, וסיכם כי רופא השיניים חייב לשלם לה פיצויים בגין כל טיפולי התיקון שנדרשה לעשות לאחר הרכבת הכתרים אצלו.

 

יש לך שאלה?

פורום רשלנות רפואית שיניים


השופטת קבעה כי נוסף על סכום הטיפולים, האישה זכאית ל-50 אלף שקלים פיצויים על נזקי כאב וסבל שנגרמו לה בעקבות טיפול השיניים הרשלני. לבסוף, סכום הפיצויים שהושת על רופא השיניים עמד על 197 אלף שקלים. נוסף על כך הוא חויב בתשלום שכר טרחת עורך הדין של האישה בסך 46 אלף שקלים.

 


ת"א 17496-04-17