לאחרונה, בית משפט השלום בטבריה קיבל את תביעתה של אישה שנפלה בתחומיו של פארק מים ותבעה אותו לשלם לה פיצויים. לטענתה של האישה, היא בילתה בפארק המים עם משפחתה וכאשר הלכה לכיוון הבריכה נתקלה בחפץ קטן על אחת המדשאות, חבל קטן או אזיקון, ונפלה על הקרקע. כתוצאה מכך, רגלה נפגעה והיא נזקקה לטיפול בקופת חולים.


האישה, בת 56, סבלה מנפיחות ושטף דם פנימי בכף הרגל כעקבות התאונה. תוצאות הצילום שבוצע הראו כי עצם קטנה בכף רגלה נשברה, ולכן הרגל קובעה בסד ונחבשה. האישה נדרשה ללכת עם קביים עד שהשבר יתאחה, ולטענתה אף הייתה צריכה לעבור טיפולים שונים, רפואיים ופיזיותרפיים כדי להחלים מהפגיעה.


מפארק המים נטען כי עדותה של האישה סותרת את עצמה ולכן לא מהימנה


נציגים מפארק המים טענו כי התאונה לא התרחשה לפי תיאוריה של האישה, כיוון שנמצאו סתירות משמעותיות בעדותה. לגרסתם, הנזקים הגופניים שעליהם היא תובעת כנראה נגרמו מפגיעה אחרת שנעשתה לה שלא בתחום פארק המים או בתחום אחריותם, ולכן אין לחייב אותם בפיצויים על כך.


הנציגים הסבירו שהאישה מסרה מספר גרסאות סותרות לגבי מהות החפץ שבעקבותיו נפלה. בדיון בבית המשפט האישה הציגה חבל קטן לעיני הנוכחים וטענה שהוא זה שגרם לנפילתה. למרות זאת, הנציגים הפנו לכתב התביעה שבו נטען כי היא נתקלה באזיקון מפלסטיק, לא חוט. יתר על כן, הם הדגישו שלא היו עדי ראייה נוספים לתאונה, כך שלא ניתן לקבל את התביעה על סמך העדות היחידה של הנפגעת.


האישה טענה בתגובה שפארק המים היה מטונף ומוזנח במרבית שטחיו, כשרוב המדשאות קרועות ומלוכלכות בקרעי חבלים ובאזיקוני פלסטיק רבים. היא ציינה כי נתקלה בחפץ מכיוון שלא ראתה אותו, ולכן לא הייתה בטוחה מה היה בדיוק, חבל או אזיקון. בתגובה לדבריה, מנכ"ל פארק המים הדגיש כי הוא מעסיק עובדי ניקיון רבים שפועלים במשך כל שעות פעילות הפארק ומנקים ממנו מפגעים.


האישה נשארה עם נכות קבועה בשיעור מזערי של 2% כתוצאה מהתאונה


האישה צירפה אל תביעת נזקי הגוף שהגישה גם חוות מומחה רפואי מטעמה בתחום האורתופדי. לטענתו, בעקבות התאונה האישה נותרה עם נכות רפואית משוקללת בשיעור של כמעט 10%. נציגי פארק המים התנגדו לקביעה זו, והגישו חוות דעת נוספת של אורתופד מומחה שקבע כי האישה נותרה עם דרגת נכות רפואית קבועה בשיעור של 2.5% בלבד.


בשל הפער בין חוות הדעת של המומחים השונים, בית המשפט מינה מומחה אורתופדי מטעמו שבדק את האישה וקבע כי האישה נותרה עם נכות בשיעור של 2% בלבד לכל היותר, אפילו פחות מהנכות שקבע המומחה מטעם פארק המים. הוא ציין כי השבר שנגרם לה בתאונה אוחה לחלוטין בצורה שלמה, ובהתאם הנפיחות ושטפי הדם נעלמו.


למרות הנזק המזערי של האישה לאחר התאונה, השופטת פסקה לטובתה 25 אלף שקלים פיצויים


השופטת לא קיבלה את טענת נציגי פארק המים שלפיה הבילבול בין אזיקון פלסטיק ובין חוט או חבל מערער את אמינותה של האישה. היא הדגישה שאומנם בכתב התביעה נטען כי האישה נתקלה באזיקון פלסטיק, אבל הן בעדותה בבית המשפט והן בסרטון שבעלה צילם מייד לאחר הפגיעה, האישה סיפרה כי נתקלה בחוט.


יתרה מזאת, לפי תיאורה של האישה את הפארק ניתן להבין כי היו שם גם אזיקוני פלסטיק וגם חוטים, כך שסביר שהולכי הרגל באזור ימעדו כתוצאה מהיתקלות באחד מהם. לכתב התביעה צורפו תמונות של פארק המים ושל המפגעים שהיו מפוזרים בו, דבר שתמך בעדותה של האישה.


השופטת קבעה כי למרות טענתו של מנכ"ל פארק המים לגבי עובדי ניקיון הפועלים בשטחי המדשאות, ניתן לראות בבירור מהתמונות שלא בוצע ניקיון באותו יום ושהצטברה במקום פסולת רבה. יתרה מזאת, המנכ"ל לא הציג את סידורי העבודה של עובדי הניקיון ביום התאונה. השופטת הסבירה שבאחריות פארק המים לוודא שהמבלים בו בטוחים ואינם חשופים לפגיעות, כדוגמת מפגעי פסולת המפוזרים בשטחי המדשאות. לפיכך, קבעה כי הפארק יחויב בתשלום פיצויים על נזקי הגוף שנגרמו לאישה.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד


עם זאת, מאחר שמומחה מטעם בית המשפט קבע כי הנכות הקבועה שנגרמה לאישה כתוצאה מהתאונה היא 2% בלבד, ועוד הוכח כי הרגל שנפגעה החלימה במלואה ולא תהיה לכך השפעה עתידית, סכום הפיצויים שנקבע לבסוף הוא 25 אלף שקלים, מהם 15 אלף שקלים על כאב וסבל ו-10 אלף שקלים על העזרה שנזקקה לה מבני משפחתה, המכונה עזרת צד ג'. כמו כן, פארק המים חויב לשלם את הוצאות המשפט ושכר טרחת עורך הדין של האישה, סכום של 10,850 שקלים.

 


ת"א 40459-06-18