לאחרונה, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את עונשו של אדם שהואשם בעבירה של ניסיון לרצח. האיש שהגיע לפאב בדרום הארץ עם שתיים מידידותיו, התבטא באיום כלפי אחד מעובדי הבר בשל העובדה שלא הוגש לו בייגלה. לאחר מכן מנהל הפאב ביקש מהמאבטח במקום לפנות את האיש החוצה.


המאבטח ניגש אל הבליין וניסה להגיע אתו להבנה אך ללא הצלחה, מכיוון שהבליין דיבר אליו בגסות וניסה לפתוח בריב. בעקבות זאת הוא התעקש על עזיבתו של הבליין את הפאב, וליווה אותו החוצה תוך שהוא מורה למאבטח שבכניסה לא לאפשר לו להיכנס שנית. הבליין ביקש לשוב פנימה אך סורב, ועקב כך איים על המאבטח שהוציא אותו ואמר שלא יהיה לו טוב מפני שהתעסק אתו.


חצי שעה לאחר מכן, חזר הבליין אל הפאב כשהוא חמוש בסכין יפנית שהשאיל מחנות סמוכה. הוא ביקש לדבר עם המאבטח בטענה שהוא מעוניין לשלם את החשבון שהיה על שמו, וביקש שיתלווה אליו לסמטה סמוכה כדי שיוציא כסף מהכספומט. כשהיו לבדם הבליין שיסף את גרונו של המאבטח פעמיים ואף פגע בצד ראשו כשניסה להתכופף כדי להתגונן מהפגיעה.


המאבטח היה על סף גסיסה ונפגע בצורה חמורה עקב הדקירה


לאחר התקיפה, הבליין נמלט עם רכבו הרחק מהמקום. אזרחים שהיו בסמוך ובאו לקול קריאותיו של המאבטח סייעו בעצירת הדימום עד שהובהל באמבולנס למרכז רפואי. התברר כי החתכים העמוקים בגרונו היו קרובים לעורק ראשי שפגיעה בו הייתה עלולה לגרום למותו כמעט בוודאות. לאחר ניתוח דחוף, המאבטח הועבר לטיפול נמרץ וכעבור כמה ימים שוחרר לביתו.


מתסקיר העבירה שנערך למאבטח כשנה לאחר התקיפה, נמצא כי הוא עדיין סובל מכאבים חמורים וכן מפגיעות נפשיות. נטען כי הוא חווה התקפים טראומטיים מאז האירוע, מצוי בחרדה וסובל מקשיי שינה. עוד הוא תיאר כיצד בתו הקטנה ראתה אותו מייד לאחר הדקירה וצעקה לעברו שלא ימות, רגע שלא ישכח מפני שטלטל אותו מאוד.


לדברי המאבטח הוא מתבייש מאוד בפציעה, מרגיש חלש וחשדן כלפי סובביו, ובעקבות פרצי תוקפנות לא הצליח להמשיך בעבודתו בתחום האבטחה. צוין כי בעקבות התקיפה הוא ומשפחתו עברו לגור בצפון וחוו ניתוק מהסביבה המוכרת ומחבריהם. הדבר השפיע גם על יחסיו הזוגיים עם אשתו, וכן על תחושת המסוגלות ההורית שלו כלפי בתו.


הבליין בעל עבר פלילי עשיר אך מתנדב ויוזם בעשייה חברתית עבור נזקקים


מטעם המאשימה הוגש התיק הפלילי של הבליין שכלל שבעה אישומים שונים, בעיקר בעבירות רכוש. עוד נמסר מתיעוד רפואי כי הוא נהג להשתמש בקוקאין ובאלכוהול בכמויות גדולות. לדבריו של הבליין הוא מתפרץ בזעם לעיתים קרובות ולכן צורך בקביעות תרופות הרגעה ונוגדות דיכאון וחרדות. בבדיקה פסיכיאטרית נמצא כי לא נשקפת ממנו מסוכנות מיידית מכיוון שהוא לא מצוי במצב פסיכוטי באופן פעיל.


בבית המשפט העיד מטעם הבליין חבר טוב ששירת אתו בצבא. החבר סיפר כי הוא הקים עמותה למשפחות אבלות, וכי הבליין תרם לה מכספו והיה משקיע שעות בעבודה התנדבותית בה. צוין שהבליין נחשב פעיל מרכזי בפעילות העמותה בחלוקת חלות ויין למשפחות נזקקות כדי שיוכלו לקיים קידוש בערב שבת.


חבר השופטים גזר על הבליין עונש מאסר ממושך בפועל וכן פיצוי כספי למאבטח


בטרם הדיון על העונש הראוי לבליין על הניסיון לרצח המאבטח, חבר שופטים המורכב משתי שופטות ושופט ציין את החומרה הרבה שיש בעבירה שביצע. הערך החברתי שנפגע הוא ערך קדושת החיים, שלמות הגוף והגנה על שלומו ובטחונו של האזרח. חבר השופטים ציין בנוסף את התיכנון של האירוע, גם אם היה באותו ערב עצמו, כולל ההצטיידות בנשק קר.


נקבע כי התקיפה התרחשה על רקע סתמי שהוא הוצאתו של הבליין מהפאב, ללא התגרות מצד המאבטח שבסך הכול עשה את עבודתו. אמנם הנזקים הגופניים לא היו רבים בסופו של דבר, אך פוטנציאל הפגיעה בייחוד במיקום כמו הצוואר היה חמור ביותר ובקלות היה עלול להוביל למוות. חבר השופטים ציין גם את הנזקים הנפשיים שנגרמו למאבטח שבגינם נאלץ לעבור דירה עם משפחתו לאזור אחר בארץ.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפיכך, חבר השופטים גזר על הבליין עונש של 12.5 שנות מאסר בפועל, שנתיים נוספות של מאסר על תנאי אם יבצע עבירת אלימות ופיצוי כספי למאבטח בסך 100 אלף שקלים.

 


תפ"ח 50337-07-18