לאחרונה, בית משפט השלום בתל אביב יפו גזר את דינו של רופא ילדים שהואשם בעבירות של מעשה סדום, גרם מעשה סדום ודין לקוחו של קטין. בכתב האישום צוין כי הרופא יצר קשר עם שני קטינים דרך אתרי היכרויות באינטרנט והזמין אותם לביתו, שם ביצע בהם מעשי סדום וגרם להם לבצע מעשי סדום בו.


עורך דינו של הרופא ציין כי בעקבות מעצרו הוא התפטר מתפקידו הרפואי, וכיום עובד בשתי עבודות שונות כדי לחפות על החובות שהצטברו לו. הוא טען כי האיש כבר לא מזמין שירותי מין מקטינים או בכלל, וכי עבר תהליך טיפול שיקומי שהחזיר אותו למוטב. לאור כך ביקש מבית המשפט להקל בעונשו.


רופא הילדים הכיר את הקטינים באמצעות אתרי היכרויות ברשת והזמין אותם לביתו


במהלך שנתיים רופא הילדים ביצע עבירות של מעשי סדום בשני קטינים שהכיר דרך האינטרנט. נטען כי אחד מהקטינים פרסם את עצמו באתר היכרויות כמי שמוכר שירותי מין תמורת כסף. לאחר שרופא הילדים יצר עמו קשר, הם התכתבו באמצעות הטלפון כדי לקבוע ביניהם מפגש ואף סיכמו את תנאיו ואת המחיר שישולם בעבור המעשים.


בזמן ביצוע העבירה, הקטין המדובר היה בן 15 ואף ציין שהוא קטין בפני הרופא. הקטין האחר היה בן 14 בזמן ביצוע העבירות. לפי החוק בישראל, ביצוע מעשים מיניים עם ילדים בגיל 16 ומטה הוא אסור, גם אם הקטינים לכאורה מסכימים או מציעים זאת ביוזמתם. זאת ועוד, צריכת שירותים מיניים בתשלום היא אסורה, גם מעל גיל 16.


הרופא יצר קשרים עם צעירים גם לפני ביצוע העבירות והתקשה לרסן את דחפיו


שירות המבחן ערך תסקיר בעניינו של רופא הילדים, גרוש בגילאי השישים לחייו שילדיו בני יותר משלושים שנה. בעקבות מעצרו, הרופא התפטר ממשרתו בקופת החולים ונקלע לחובות כבדים של יותר ממיליון שקלים. בעקבות זאת הוא מצוי בתהליך של כינוס נכסים ועובד בשתי עבודות, אחת בתפקיד ניהולי והשנייה בנציגות טלפונית, שתיהן בתחום הנדל"ן והבניה, ללא מעורבות עם ילדים.


האיש טען בפני קציני המבחן שהוא מעוניין לחזור לעבוד בתור רופא ילדים, משום שלדעתו אין בכך סיכון. התסקיר ציין כי במשך שנים הרופא גילה סקרנות לגבי מין עם צעירים והיה גולש באתרי היכרויות ומקיים קשרים, גם שאינם מיניים, עם בני נוער. נטען כי הפגישות היזומות עם הקטינים היוו החמרה של התנהגות הרופא שבעבר נהג להתכתב עם הקטינים מתוך סקרנות.


אמו של הקטין הראשון שנפגע מהרופא, הגישה הצהרת נפגע עבירה שבה תיארה כיצד בנה חווה התפרצויות זעם, ריחוק חברתי, חרדות ואפילו דיכאון עמוק. מנגד, קולגות ומטופלים של הרופא טענו כי הוא מסור ונדיב, ובתו סיפרה על התמיכה והעזרה שקיבלה מאביה לאורך ילדותה והוסיפה כי הפרשה טלטלה את משפחתם.


מרכז להערכת מסוכנות מינית קבע כי נשקפת מסוכנות מרופא הילדים


שירות המבחן סיכם כי הרופא אמנם מבין שהתנהלותו אינה תקינה, אך הוא מתקשה להכיר בבעייתיות של משיכתו המינית לקטינים, נעדר אמפתיה כלפי קורבנותיו ופועל באופן פוגעני ונצלני במקום לווסת את דחפיו.


במשך חצי שנה הרופא השתלב בקבוצה ייעודית וטיפול משקם והיה משתתף פעיל במפגשים. עם זאת, שירות המבחן ציין כי קיימים גורמי סיכון להישנות העבירות, בין היתר משום שהוא לא מודע לבעייתיות של משיכתו המינית ומתקשה להביע אמפתיה כלפי הזולת. כמו כן צוין כי הוא מייחס את יוזמת המעשים לקטינים, שולל מניפולטיביות מצידו ולא מודע למצבי הסיכון שבמעשים שביצע.


מטעם המרכז להערכת מסוכנות מינית נמסרו שתי חוות דעת שנערכו בזמנים שונים. הראשונה, חודשיים לאחר הטיפול הקבוצתי, קבעה כי נשקפת מהרופא רמת מסוכנות מינית בינונית. שנה לאחר מכן נערכה חוות דעת נוספת שבה נקבע כי עדיין קיימת מסוכנות מינית להישנות המעשים, ברמה בינונית-נמוכה.


השופטת קבעה כי לאור הנסיבות, יש להטיל על הרופא עונש מאסר בפועל


עורך הדין של הרופא ציין כי בעקבות פרסום שמו ותמונתו נגרם לו נזק אישי ומקצועי עצום, כולל הוקעה חברתית והתרחקות של חברים וקרובי משפחה. הוא הזכיר כי הקטינים הם אלה שיזמו את ההתקשרות ופרסמו את עצמם באתרי היכרויות של בגירים, וכי מעשיו של הרופא לא כללו שימוש בפיתוי או איום כדי לקיים את הקשר.


השופטת קבעה כי התנהלות הרופא היא חמורה משום שניצל את גילם הצעיר של הקטינים ואת מצוקותיהם כדי לספק את צרכיו. היא הדגישה כי מדובר בפער גילאים של חמישים שנה בין הרופא ובין קורבנותיו וכי המעשים בוצעו לאחר תיכנון וחשיבה. עם זאת, היא ציינה כי רופא הילדים הודה במעשים שיוחסו לו בכתב האישום ובכך הביא לחסכון בזמן השיפוטי, כמו גם מנע את העדתם של הקטינים בבית המשפט.


יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


השופטת הוסיפה כי היא שוקלת לטובתו של הרופא את ההשתתפות בטיפול המשקם וכן את היעדר העבר הפלילי שלו, אך מנגד לא מתעלמת מחוות הדעת של המרכז להערכת מסוכנות מינית ולכן גוזרת עליו עונש מאסר בפועל. לסיכום, היא קבעה לרופא שנת מאסר בפועל, עשרה חודשי מאסר על תנאי, פיצוי לשני המתלוננים בסך 7,500 שקלים כל אחד וקנס בסך 2,000 שקלים נוספים.

 


ת"פ 57757-04-18