לאחרונה, בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו גזר את עונשו של בחור שהיה מעורב בתאונת דרכים. הצעיר שהיה בדרכו לבילוי לילי במועדון, נהג ברכבו במהירות מופרזת כשהוא שיכור ומדבר בטלפון הנייד. באחד מסיבובי הכביש במרכז תל אביב, הוא עלה על מדרכה שעליה עמדו שני הולכי רגל ופגע בהם בעוצמה. הולכי הרגל, בני 13 בלבד, נפצעו באורח קשה ואחד מהם אף נהרג עקב הפגיעה.


בבית המשפט, הצעיר התנער מאחריות וניסה להאשים גורמים חיצוניים בתאונה שביצע. בית המשפט הציג את חומרת מעשיו, כולל את ניסיונותיו לשבש הליכי חקירה מייד לאחר התאונה, וגזר עליו עונש חמור של 12 שנות מאסר בפועל, פסילת רישיון למשך 20 שנה ופיצויים בסך 175 אלף שקלים להורי הקטינים.


חברו של הנהג הזהיר אותו בטלפון: אתה תגיע למועדון עם שלילה לכל החיים


התאונה התרחשה בשנת 2018 באמצע החופש הגדול ובשעת לילה מאוחרת. הבחור שהיה בדרך למועדון נהג ברכב במהירות מופרזת כשהוא כבר שיכור. כתוצאה מכך פנה באופן חד בסיבוב ופגע בחוזקה בשני קטינים אשר עמדו על המדרכה. עמודי הבטיחות שהיו תקועים באספלט נעקרו מעוצמת המכה, והרכב העיף את אחד הילדים למרחק של 26 מטרים כך שנהרג במקום.


בבית המשפט עלה כי חבר של הנהג שוחח איתו בטלפון כמה רגעים לפני שעלה על ההגה, והזהיר אותו שלא לנהוג מפני שהוא שיכור. הנהג ביטל את דבריו בזלזול, והחבר התריע בפניו שהוא לא יספיק להגיע למועדון הלילה ויקבל שלילת רישיון נהיגה ממושכת. האזהרות לא עצרו את הבחור מלעלות לרכב ולנהוג בפראות ובמהירות גבוהה, תוך סיכון הולכי הרגל באזור.


הוריו של הילד שנהרג בתאונה שהו באותה עת בחופשה משפחתית בחו"ל


בזמן התאונה, הוריו ואחיותיו של הילד שנהרג היו בתאילנד וסיפרו בעדותם שהבן לא טס איתם משום שרצה להישאר עם חבריו בארץ. לדבריהם, הקונסוליה הישראלית בבנגקוק הודיעה להם על מותו בטלפון והם עשו את הסידורים הנדרשים כדי לטוס בחזרה לישראל במהירות האפשרית. ההורים תיארו בזעזוע כיצד נפלה עליהם ההודעה הנוראה ואיך חייהם השתנו החל מאותו רגע קשה.


חברו של הילד שנפגע אף הוא בתאונה הוגדר במצב קשה. כתוצאה מפגיעת הרכב הוא סבל משברים רבים בכל גופו וכן מחתכים עמוקים. נוסף על הפגיעה הפיזית, הוגשו לבית המשפט חוות דעת פסיכולוגיות אשר איששו אצלו גם פגיעה נפשית.


הנהג ניסה לברוח מאחריות למעשה ושיבש הליכי חקירה גם מייד לאחר ביצוע העבירות


בכתב האישום צוין כי הבחור ניסה להתחמק מאשמה מייד לאחר התאונה. הוא הכשיל את בדיקת הינשוף שערכו לו בזירת התאונה וסירב גם לעבור בדיקת דם, מתוך ידיעה שתימצא בה כמות אלכוהול מעל למותר בחוק, בטענה שהוא מפחד ממחטים. בשיחות טלפון שערך הבחור עם חבריו ועם אחיו מייד לאחר התאונה, הוא הצהיר באוזניהם בפירוש שהוא שתה הרבה וודקה ושהוא אינו צלול.


כדי לשבש את הליכי החקירה, מייד לאחר האירוע הבחור ניסה לשתות כמות מים גדולה, להקיא, לתדרך את חבריו לשקר בקשר לשתיית האלכוהול ולמחוק את הקלטת שיחות הטלפון איתם.


מחקירתו בבית המשפט, נמצא כי הבחור אמנם הודה שנהג ברכב בעת התאונה, אך מלבד זאת כפר באשמה להיווצרות התנאים שהובילו אליה. הוא טען למשל כי הכביש היה רטוב, הסיבוב היה מפתיע וצמיגי רכבו היו תקולים. כמו כן הוא הכחיש ששתה אלכוהול בטרם עלה על ההגה או שהכשיל את בדיקת הינשוף שנערכה לו. לאורך כל עדותו הוא נקט בעמדה קורבנית ולא לקח אחריות על מעשיו ועל השלכותיהם החמורות.


השופט גזר על הנהג 12 שנה מאסר בפועל, 20 שנות פסילה ו-175 אלף שקלים פיצויים


לאחר בחינת נסיבות התאונה, כולל העדויות והראיות שהוגשו בתיק, השופט קבע כי הנהג ביצע מספר עבירות חמורות, ביניהן נהיגה בשכרות ובמהירות מופרזת באזור עירוני ומרכזי. בעקבות המעשים נהרג הולך רגל, קטין בתחילת חייו, ונפצע חברו באורח קשה. הפגיעה בחיים היא חמורה מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שהנהג לא הביע חרטה מספקת ולא לקח אחריות על העבירות שביצע.

 

כמו כן, בשל התנהגותו מייד לאחר התאונה, הנהג הואשם גם בשיבוש הליכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה והדחה בחקירה, זאת משום שביקש מחבריו לשקר עבורו וניסה למחוק את הקלטות השיחות מהטלפון שלו. השופט הזכיר כי בהקלטות סלולריות של שיחותיו לפני שעלה על ההגה, הוא הגיב בביטול כלפי הבקשה המפורשת של חברו לא לנהוג ברכב כשהוא שיכור. לדבריו של השופט, נטילת הסיכון המודע של הבחור אל מול כל האזהרות היא חמורה במיוחד.

 

יש לך שאלה?

פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח


בגזירת העונש, השופט קבע לנהג מאסר בפועל של 12 שנים, שנת מאסר נוספת אם יבצע עבירה של המתה בקלות דעת תוך שלוש שנים מיום שחרורו, פסילת רישיון לתקופה של 20 שנה, קנס של 25 אלף שקלים או 100 ימי מאסר תמורתו, פיצוי של 100 אלף שקלים למשפחת הילד שנהרג ופיצוי של 75 אלף שקלים לחברו אשר נפגע בתאונה.

 


ת"פ 49448-08-18