לפני שבועיים, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינו של בחור שהואשם בעבירת אינוס ובעבירה של מעשה מגונה. בכתב האישום צוין כי העבירות בוצעו בשנת 2016 כשהבחור, בן 28, הצטרף אל בחורה שהכיר בבית מלון באילת וכך התיידד עם אחותה. האחות, בת 23 בלבד בזמן העבירות, התלוננה כי הבחור הטריד אותה, חיבק אותה נגד רצונה, נגע בה ולאחר מכן אנס אותה למרות התנגדותה הגלויה.


בתסקיר נפגעת העבירה תוארו עומק הפגיעה בצעירה וההשלכות החמורות של המקרה על חייה. המאשימה הגישה את גיליון ההרשעות הקודמות של הצעיר ממנו עלה כי קיים לו עבר פלילי מגוון במספר עבירות. בתסקיר שירות המבחן צוינו נסיבות חייו האישיות, ביניהן בעיות התנהגות ואלימות במשפחה.


חבר השופטים שהורכב מנשיאה, שופטת ושופט קבעו כי לאור נסיבות המקרה והתנהגות הבחור גם במהלך המשפט, יש לגזור עליו עונש מאסר של 8 שנים ולחייב אותו בפיצוי של 70 אלף שקלים לצעירה שאותה אנס.


הצעירה ניסתה להתנגד למעשיו של הבחור ללא הצלחה ולבסוף התייאשה


לדברי הצעירה, ביום שבו הכירו הבחור העיר לה על גופה באופן בוטה, חיבק אותה וניסה להתקרב אליה. היא טענה כי פעם אחת נשכב מעליה נגד רצונה ואחותה שראתה אותו עושה זאת פקדה עליו לרדת ממנה. היא הסבירה כי גם לאחר מכן נגע בה ללא הסכמתה, ובהמשך ניצל את היותה לבד בחדרה וביצע בה מעשה מגונה ולאחר מכן אנס אותה. היא תיארה כי בהתחלה ניסתה להתנגד ולהדוף אותו, אך כשראתה שאינה מצליחה היא התייאשה וויתרה.


מתסקיר נפגעת העבירה בעניינה של הבחורה עלה כי המעשה פגע בה באופן חמור. עורכת התסקיר ציינה כי היא אמנם ניסתה לשדר חוזק נפשי ויכולות תפקוד גבוהות, אך מצבה הרגשי היה שברירי והפגיעה שנגרמה לה היא עמוקה. צוין כי היא נתקלה במצוקה קשה בכל פעם שנדרשה לתאר את הטראומה, וכי יש לה תחושות אשם ותפיסה עצמית נמוכה עקב העובדה שוויתרה על המאבק בצעיר במהלך האונס.


עוד נטען כי היא מתקשה לתת אמון בסובביה, בעיקר בגברים, ועקב כך נמנעת מניהול קשר אינטימי. עוד צוין כי ההליך המשפטי דרש ממנה כוחות נפשיים רבים, אך גם איפשר לה להכיר בפגיעתה ולקבל תוקף ואישור חיצוני למקרה ולהשלכותיו.


הבחור טען כי היה חיבור חיובי בינו ובין הצעירה וכי לא הבחין בהתנגדות בזמן המעשה


תסקיר שירות המבחן ציין כי הבחור הכחיש את המעשים שיוחסו לו וטען כי הוא והצעירה מצאו חן אחד בעיני השני וקיימו יחסי מין בהסכמה. הוא התעקש כי הוא משוכנע שהצעירה לא התנגדה למעשים. עם זאת, הוא הכיר בתחושות הפגיעה שלה והביע רצון להבין את מקורן. קציני שירות המבחן התרשמו שהוא מנסה להפחית מחומרת מעשיו משום שחושש מהעונש שיושת עליו במשפט, ולא מבין לעומק את הפגיעה שגרם.


הודגש כי הצעיר גדל ללא דמויות תומכות ובסביבה שלא אפשרה לו להתפתח באופן תקין, וייתכן שזה תרם לכך שמנגנוני ויסות הדחפים שלו נפגעו. בתסקיר צוין כי לא קיימת סטייה מינית משום סוג, אך הצעיר מאופיין בהתנהלות ילדותית, בסף גירוי נמוך ובעיסוק מתמיד בצרכיו האישיים. שירות המבחן המליץ על עונש מאסר כדי להרתיע אותו מביצוע עבירות, זאת לנוכח סיכון להישנות מעשים בעתיד עקב הכחשתו את המקרה.


חבר השופטים גזר על הצעיר עונש של שמונה שנות מאסר בפועל ופיצוי לבחורה שאנס


בגיליון ההרשעות של הבחור צוינו שמונה הרשעות קודמות בעבירות שונות, ביניהן אלימות, רכוש וסמים. בעבר ריצה עונש של שנתיים וחצי מאסר בגין עבירות פציעה וניסיון לשוד שעליהן נשפט בבית המשפט לנוער. לגבי נסיבות חייו האישיות של הצעיר צוין כי הוצא מהמסגרת המשפחתית כבר מגיל קטן וגילה בעיות התנהגות, בין היתר על רקע אלימות וקשיים בבית.


נטען כי במשך מספר שנים הבחור התגורר באילת, זאת עד שהכיר את אשתו ועברו לגור בבית הוריה בצפון. אשתו אף פנתה לבית המשפט וטענה כי מאז שהתחתנו הוא השתקם, שינה את התנהגותו והפך מסור מאוד למשפחה ולעבודה. היא ציינה כי ילדה לו בת לפני פחות משנה וביקשה שלא לגזור עליו מאסר בפועל מפני שהדבר יפגע מאוד בתא המשפחתי המתהווה.


חבר השופטים קיבל את עדות הצעירה באופן מלא ודחה את הטענות השונות של הסניגור על הצעיר, ביניהן טען כי שיתפה פעולה עם פעולות החיזור לכאורה ולא הראתה התנגדות להשתלשלות האירועים. חבר השופטים הדגיש כי חומרת עבירת האינוס, גם אם לא נעשתה בכוח מופרז, באלימות או באיומים היא גבוהה משום שפוגעת באנושיות הקורבן, בגופו, בכבודו, בפרטיותו ובתחושת הביטחון שלו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


העונש שנגזר על הצעיר עמד על שמונה שנות מאסר בפועל, לרבות שנת מאסר נוספת אם יבצע עבירת מין תוך שלוש שנים מיום שחרור. בשים לב לפגיעה הנרחבת שנגרמה לצעירה בעקבות המקרה, חבר השופטים חייב אותו לשלם לה 70 אלף שקלים פיצויים.

 


תפ"ח 54701-11-17