לאחרונה, בית משפט השלום ברחובות גזר את דינו של צעיר שהואשם בעבירת איומים כלפי שוטר ושני פקחים עירוניים. בכתב האישום צוין כי הצעיר היה בפארק ציבורי בעיר במרכז הארץ יחד עם כמה מחבריו, כאשר הגיעו למקום שני פקחים בעקבות תלונה על מטרד רעש.


בזמן שהפקחית רשמה דוח לצעיר, הוא התחיל לאיים עליה ועל הפקח האחר באמירות שונות, בין היתר שיפגע בהם בכל מיני סיטואציות. בכתב האישום צוין כי הצעיר בעל עבר פלילי שבגינו ריצה כמה חודשים בעבודות שירות. כמו כן נסקרו נסיבות חייו המורכבות, קשיי משפחתו והמצוקה הכלכלית שלו. אף על פי כן, נקבע כי הוא ירצה שמונה חודשי מאסר בפועל וישלם קנס.


הצעיר איים על שני הפקחים שיפגע בהם אם יתנו לו דוח, והמשיך לאיים על שוטר בתחנה


באירוע נשוא כתב האישום, הצעיר שהיה בן 26 בזמן ביצוע העבירות, שהה עם כמה מחבריו כאשר הגיעו למקום פקחים עירוניים והתחילו לרשום להם דוח. הצעיר פתח באיומים כלפי שניהם, אמר לפקחית שהוא מכיר אותה ויוכל לפגוע בה כשהיא תהיה בעבודה, והביע תקווה ששניהם ייפצעו בפיגוע.


גם לאחר שהובא לתחנת המשטרה הקרובה למעצר, המשיך הצעיר לפזר איומים, הפעם כלפי שוטרי התחנה. כלפי אחד השוטרים הצעיר איים שהם עוד ייפגשו בעתיד והוא ידאג לפגוע בו כשזה יקרה. בשל מקרים אלה הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות איומים כלפי הפקחים וכלפי השוטר.


הבחור לא שיתף פעולה עם גורמי המבחן ולא ניסה לחדש עמם את הקשר


תסקיר של שירות המבחן ציין כי היה קשה מאוד ליצור קשר עם הצעיר, וכי הוא לא יצר עמם קשר ביוזמתו, זאת לאחר שלא הגיע לפגישה שנקבעה לו. בהמשך אחיו הבכור של הצעיר נפטר והוא לא הגיע לפגישה בשל העובדה שישב עליו שבעה. עם זאת, גם לאחר תום השבעה לא ניסה לחדש את הקשר עם שירות המבחן.


עורכת הדין של הצעיר התעקשה בפני בית המשפט שיאפשרו לו הזדמנות נוספת לשתף פעולה עם שירות המבחן. אך גם לאחריה, הצעיר השתתף רק בכמה פגישות חלקיות עם שירות המבחן. בתסקיר המשלים שערכו בעניינו צוין כי בעקבות מצב סוציו-אקונומי נמוך של משפחתו השתחרר מוקדם משירות צבאי ועסק בעבודות שונות כדי להתמודד עם חובות שנצברו לו ולאחיו. כמו כן נטען שאמו סובלת ממצב רפואי מעורער ושאביו מתגורר בחו"ל ולא נמצא איתם בקשר.


רקע פלילי והרשעות קודמות - הצעיר ריצה בעבר מאסרים בגין עבירות רכוש ואלימות


צוין כי בעבר הצעיר ביצע עבירות שונות, בין היתר בתחום התעבורה, הרכוש והאלימות ואף ריצה מאסרים בעבודות שירות כשהאחרון הסתיים שבע שנים טרם ביצוע עבירת האיומים. בתסקיר של שירות המבחן נטען כי לא היה ניתן לגבש לו תוכנית טיפול מתאימה מאחר שלא שיתף עמם פעולה.


קציני המבחן ציינו כי התרשמו שהוא עסוק בבעיותיו האישיות, לרבות המצב הכלכלי של משפחתו והחובות שנצברו לו ולאחיו, ולכן אינו פנוי לשקם את עצמו בפן האישי. לגבי העבירה עצמה, הצעיר אמנם התחרט על המעשה אך לקח אחריות חלקית על המקרה ודחה את נסיונות ההתקשרות של שירות המבחן, כך שבסופו של דבר לא ניתנה שום המלצה שיקומית או טיפולית בעניינו.


השופטת גזרה על הצעיר שמונה חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 750 שקלים


בחוות דעת של הממונה על עבודות שירות צוין כי במאסרים קודמים שריצה הצעיר, תפקודו בעבודות השירות היה לקוי וחסר, מכיוון שנעדר פעמים רבות ולא השלים את משימותיו. מחוות הדעת עלה כי ייתכן שהדבר נעוץ בקשיים המשפחתיים והכלכליים של הצעיר, ולכן סביר להניח שגם הפעם הוא יתקשה לבצע את עבודות השירות אם ייגזרו עליו כאלה בעבירה זו.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר

 

בגזר הדין השופטת ציינה כי אף על פי נסיבות חייו של הצעיר, מחלתה של אמו והקושי הכלכלי שלו לפרנס את משפחתו בצד החובות, לא ניתן להתעלם מחומרת העבירה שביצע. לדבריה, האיומים שהשמיע כלפי הפקחים והשוטר היו חמורים, בייחוד כשמדובר בעובדי ציבור שרק ממלאים את חובתם. עוד היא זקפה לחובתו את הסירוב לשתף פעולה עם גורמי שירות המבחן שהיו יכולים להתאים לו תוכנית טיפולית משקמת לצרכיו.


בסופו של דבר, השופטת גזרה על הצעיר עונש מאסר בפועל של שמונה חודשים, המורכבים מחמישה חודשי מאסר בגין עבירה זו והפעלה של מאסר מותנה בגין עבירה קודמת. נוסף על כך היא הטילה עליו קנס בסך 750 שקלים.

 


ת"פ 58445-06-17