לאחרונה, בית משפט השלום בראשון לציון דן צעיר שהיה מעורב בעסקת סמים מסוג קוקאין ל-15 חודשי מאסר בפועל. הבחור, היה מעורב בעסקת סמים שנעשתה דרך יישומון ה "טלגרם". הוא הגיע למקום שבו התרחשה העסקה באמצעות רכבו, נפגש עם חברו וסיפק לו כ-10 גרם של סם מסוג קוקאין, שמיד לאחר מכן נמכרו לשוטר עימו נפגש החבר.


נוסף על כך, הבחור היה מעורב במקרה נוסף שבו ניסה למכור לשוטר קוקאין. אומנם, המכירה לא התבצעה מפני שהשוטר היה מעוניין לקנות 10 גרם של קוקאין, ולבחור היו 2 גרם בלבד להציע.


זו אינה העבירה הפלילית הראשונה של הבחור


המאשימה טענה כי הבחור פגע בערכים מוגנים בעת ביצוע העבירה, כגון שמירה על שלום הציבור. יתר על כן, היא הבהירה כי יש צורך להילחם בתופעות הסחר והשימוש בסמים קשים.


המאשימה, שמה דגש על עברו הפלילי של הבחור, שהורשע בעבר בגין עבירות מתחום הרכוש והאלימות ואף ריצה תקופת מאסר. יתרה מזאת, התייחסה לתסקיר השירות שבו התגלה כי הבחור זקוק לטיפול בדחיפות, וחרף זאת, ניסיונות רבים לשיקומו כשלו, עקב היעדר שיתוף פעולה מצדו. לפיכך, שירות המבחן הציע להטיל על הבחור ענישה כבדה וחמורה.


על סמך טענות אלו, המליצה המאשימה להשית על הבחור עונש של 15 חודשי מאסר בפועל, קנס משמעותי ושלילה של רישיון הנהיגה בפועל ועל תנאי.


הבחור לא היה מודע לקיומה של עסקת הסמים


מצד ההגנה נטען כי יש להתייחס לאירוע הראשון כביצוע אספקה בלבד, בעוד שהאספקה נעשתה באופן חברי ולא הייתה תמורה כספית עבורה. עוד נטען כי לא ניתן להציג את הבחור והחבר כשותפים, משום שלא היה ניתן לדעת מהי כמות הקוקאין שהועברה ביניהם ולכן לא היה ניתן להוכיח שהוא מיועד למכירה. הסנגור טען כי הבחור לא ידע על עסקת הסמים שנעשתה בין חברו ובין השוטר.


לגבי העבירה השנייה, טענו כי לא בוצעה מכירה, היה מדובר בניסיון בלבד, בכמות קטנה של סם שאינה מעידה על סחר בסמים.
כמו כן, ההגנה התייחסה לתסקיר השירות שבו הוצגו נסיבות חייו הקשות של הבחור, וצוין בו כי הוא ביצע את העבירה בעקבות אחיו ובמטרה לרצותו. יתר על כן, ההגנה ציינה כי הבחור היה במעצר בית כחצי שנה שבמהלכה הוא לא הפר אף אחד מתנאי שחרורו.


ההגנה התייחסה גם לחוסר שיתוף הפעולה של הבחור עם שירותי המבחן, בטענה כי הבחור אכן מעוניין בטיפול, אך אינו רוצה לעבור טיפול בקהילה סגורה.


על סמך טענות אלו, המליצה ההגנה לקבוע עונש של מאסר מותנה ועבודות שירות בלבד.


הבחור הביע צער על מעשיו, וסיפר כי הוא התארס לאחרונה, אך החתונה לא תוכל להתרחש כל עוד התיק הפלילי פתוח.


הצעיר פגע בערך שלום הציבור וביטחונו


השופט קיבל את הטענה כי לא ניתן לדעת בוודאות האם הבחור סיפק את כל כמות הסמים לחברו, אומנם דחה את הטענה כי מדובר באספקה בין חברים, תוך התייחסות להודאתו של הבחור, בה טען כי המעשה בוצע על רקע קושי כלכלי.


עוד נקבע כי ניסיון המכירה השני של הבחור אינו בגדר ניסיון בלבד, ויש לייחס לו חשיבות של עבירה.


יתר על כן, השופט ייחס חשיבות לעברו הפלילי העשיר של הבחור שכלל בין היתר עבירות בגין פריצה, גניבה, איומים, תקיפה ואף החזקת סכין. בעקבות העבירות האלו, נגזר על הבחור לבצע עבודות שירות, אותן לא השלים, וכתוצאה מכך ריצה עונש מאסר שלא מנע ממנו להמשיך לבצע עבירות.


מתסקיר השירות עלה כי הבחור אינו נרתם למטרת שיפור חייו והתנהגותו. הוא לא הגיע לפגישות עם קצינת המבחן שלו או לפגישות טיפוליות, סירב לבצע בדיקות שתן ואף היה חשוד בזיוף בדיקת שתן.


בית המשפט דחה את הבקשה לעבודות שירות


השופט דחה את בקשת ההגנה לעונש של עבודות שירות בשל חומרת מעשיו של הבחור, היעדר שיתוף פעולתו בנוגע לשיקום, והעובדה שבעבר קיבל עבודות שירות אך לא עמד בהן.

 

יש לך שאלה?

פורום סמים


בסופו של דבר, השופט גזר על הבחור עונש כולל של מאסר בפועל לתקופה של 14 חודשים, מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים, קנס כספי על סך 2,000 שקלים ופסילה על תנאי לקבלת רישיון נהיגה למשך תקופה של 6 חודשים.

 

 

ת"פ 44694-10-18