לאחרונה, בית משפט השלום בנתניה עסק בשאלת העונש הראוי לגבר שהואשם בין היתר באיומים, הפרת צו הגנה, כליאת שווא, תקיפה וגרימת חבלה.


הגבר הגיע לביתה של גרושתו, שם התגוררה יחד עם שלושת ילדיהם, בשעת לילה, כאשר ניסתה להרדים את בנם, בעודו מצוי תחת השפעת אלכוהול.


בזמן האירוע, הגבר היה מצוי תחת צו הגנה שאסר עליו להתקרב לגרושתו.


הגבר נכנס אל הבית בעודו אוחז בבקבוק יין, נכנס לחדרה של גרושתו שם שהתה יחד עם ילדיהם, ואמר לה כי היום הוא מתכוון לקחת שליטה. לאחר מכן, התקשר לאחיינה של הגרושה, וביקש ממנו לקנות עבורו קופסת סיגריה.


הגבר ביקש מגרושתו למסור לידיו את המכשיר הסלולרי שלה, משסירבה, הדליק מצית והחל לקרבה לרגליה של הגרושה, עד שחשה מאוימת ובחרה להעביר לו את המכשיר.


מאוחר יותר באותו הערב, הבחור אמר לגרושתו כי הוא מעוניין לצאת לקנות סיגריות, והיא כתגובה ביקשה שלא יעשה זאת, וניסתה להרגיעו באמצעות מחמאות.


אומנם, כתגובה, בחר הבחור ליטול מחליק שיער חשמלי שהיה מצוי בקרבתו והחל להכות את גרושתו בכל גופה, ברגליה, ידיה וכתפיה, ולאחר מכן אף היכה אותה בפניה.


כתוצאה מהתקיפה, סבלה האישה מחבלות, מכאבים בלסת, נפיחויות ובצקת.


בהמשך הגרוש היכה את ביתו הקטינה בידה ובראשה וגרם לה לחבלה בזרוע ולנפיחות במצח, ובעת התרחשות האירוע, איים על שתיהן שאם יהיה צלצול בדלת זה "יהיה הסוף שלהן".


האישה טענה בפני הגרוש כי היא עומדת להתעלף, ובתגובה הוא איים לדקור אותה אם תעשה זאת.


הגרושה המשיכה להתחנן שיניח להם, כאשר ילדיהם בוכים ברקע, אך הבחור נותר חדור מטרה, יצא מהחדר, לקח סכין מהמטבח ולפני שהספיק לחזור, האישה סגרה את דלת החדר, התחננה לשקט בפני ילדיה, ואמרה להם כי במידה ולא ישמרו על שקט, הוא יהרוג אותם.


לאחר מכן, הגבר השליך את הסכין על הרצפה, האישה יצאה מהחדר בעודה אוחזת בבנם הפעוט, ובעטה את הסכין מתחת לספה מבלי שהבחין.


לבסוף, הגרוש המשיך לאיים על האישה עד שנרדם במיטה שלה.


כאשר התעורר הבחור למחרת, ראה כי ישנם חבלות בגופה של האישה ושל הילדה, ואיים עליהן לא להתקשר למשטרה, וטען כי אם יעשו זאת הוא יהרוג אותן.


לבחור עבר פלילי עשיר שכלל הרשעות ומאסר בפועל


המאשימה טענה שחומרת מעשיו של הנאשם נמצאת בדרגה גבוהה ביותר, משום שמעשי האלימות היו קשים, התבצעו לאורך זמן, ופגעו גם בגרושתו וגם בבתו הקטינה, כמו כן הם התבצעו בנוכחות ילדיו ועל כן גרמו להם לנזק נפשי.


בנוסף, ציינה המאשימה שהבחור הפר צו הגנה בעת ביצוע המעשים, והדגישה את העובדה שהוא הגיע לבית כאשר היה מצוי תחת השפעת אלכוהול, ועל כן שיבש הליכי משפט.


כמו כן, ציינה המאשימה כי לבחור עבר פלילי עשיר, שכלל הרשעה בעבירות אלימות גם כנגד גרושתו, והדגישה את העובדה כי על כל עבירה, נידון הבחור למאסר בפועל, ועם זאת שב בכל פעם מחדש לסורו.


המאשימה הוסיפה כי הבחור סירב להשתתף בהליך טיפול שיקומי, ועל כן, המליצה להשית עליו מאסר בפועל שנע בין 24-48 חודשים.


הסנגורית של הנאשם, שמה דגש על ההודאה באשמה של הנאשם, שלטענתה חסכה את מתן העדות של בתו, וכן ציינה כי התקיפה שבוצעה כנגד הבת, התרחשה מכיוון שהבת ניסתה להגן על האם.


נוסף על כך, הסנגורית טענה כי הגרושה אינה חלשה או מפוחדת, וציינה שהסיבה העיקרית לשהותה במעון לנשים מוכות הייתה מטרתה לסייע לילדיה להתגבר על האירוע.


לבסוף, הבחור השמיע את טיעונו, והביע חרטה וצער על תקיפתה של הגרושה, אומנם, הוא הוסיף ואמר שלא היה עושה זאת במידה ולא הייתה מתגרה בו, ואף ציין כי אינו אלים לאנשים אחרים.


בהכרעתה, השופטת שמה דגש על הפגיעה בשלום הנפשי של ילדיו


בהכרעתה, השופטת שמה דגש על חומרת מעשיו של הבחור, שהגיע שיכור לביתה של הגרושה, בשעת לילה, כאשר ניסתה להרדים את בנם הקטן, וכן ייחסה חשיבות לעובדה שהיה מצוי תחת צו הגנה באותה העת.


נוסף על כך, השופטת ייחסה חשיבות למעשי האלימות הקשים והאיומים כלפי האישה, ועל העובדה שנעשו בנוכחות ובפני ילדיהם, וללא כל רחמים.


השופטת קבעה כי הבחור פגע בשלמות גופה, בביטחונה ובכבודה של האישה, וכן בשלומם הנפשי של ילדיו ובגופה של בתו. כמו כן, קבעה שפגע בערכי חקר האמת ובכבודו של בית המשפט כאשר בחר להפר את צו ההגנה.


יתר על כן, השופטת התייחסה להרשעותיו הקודמות של הבחור, ארבע מהן התבצעו כלפי הגרושה, וקבעה כי יש לקבוע מתחם ענישה שיתרום להרתעה, וימנע מהבחור לבצע מעשה אלימות נוסף.

 

יש לך שאלה?

פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


על כן, החליטה השופטת להשית על הבחור מאסר בפועל לתקופה של 28 חודשים, וכן מאסר על תנאי למשך 16 חודשים לתקופה של 3 שנים.


ת"פ 63195-06-20