"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?"

"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע", אמר החתול.
"לא אכפת לי כל כך לאן" אמרה אליס.
"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי", אמר החתול.
"בתנאי שאגיע לאנשהו", הוסיפה אליס כהסבר.
"בטוח שתגיעי", אמר החתול, "אם רק תתמידי בהליכה".
מתוך אליס בארץ הפלאות, לואיס קרול.


אז באיזו דרך אתם בוחרים?


רבים מאיתנו חשופים ו/או עלולים להיחשף למצבים בהם קיים קונפליקט מכל סוג שהוא מול אדם אחר. לשם פתרון הקונפליקט קיימות דרכים רבות, כאשר ברוב המקרים הנטייה היא לפנות להליך משפטי ומבלי שיעשה ניסיון לפתור הסכסוך בדרך נעימה יותר ופורמלית פחות.
אחת מן הדרכים למציאת פתרון לסכסוך/ קונפליקט כזה או אחר בין צדדים הנה פניה לדרך של הליך גישור.

 

יישוב סכסוכים באמצעות דיאלוג מחוץ לכותלי בית המשפט


הגישור הוא שיטה שמציעה פתרון סכסוכים ומחלוקות שמהותו הגעה לפשרה או להסכמה בדרך של דיאלוג מחוץ לכתלי בית המשפט. תהליך הגישור כרוך בפנייה משותפת של שני צדדים שקיים ביניהם סכסוך, למגשר – בדרך כלל איש מקצוע בתחום גישור מסוים, והוא פועל על מנת לפשר, להציע חלופות וליישב את הסכסוך בין הניצים בדרך של הסכמה. המגשר הוא צד שלישי, נטול אינטרסים או כוונות. כל כוונתו היא להביא את הצדדים בגישור למקסימום הבנות והסכמות ובמינימום הפסדים.


כיום, גישור הנה דרך שכיחה ופופולארית ליישוב סכסוכים, לעתים אף כחלופה להליכים משפטיים.
קיימים מספר סוגי גישור, כאשר רובם ככולם מאפשרים הליכים קצרים יותר, חסכוניים יותר והכול באווירה חיובית יותר.


סוגי הגישור השונים


הליכים של גישור במשפחה- המשפחה הנה הגרעין, השורש, הבית החם של כל אחד מאיתנו – אולם לא פעם, מתגלעים בין בני משפחה סכסוכים כואבים, לרבות בענייני חלוקת עיזבון, אשר מעיבים על מערכת היחסים המשפחתית, לעתים למשך דורות. על מנת למנוע את הקונפליקטים ואת ההליכים המשפטיים הארוכים בבתי הדין לענייני משפחה, מוצעים כמה סוגי גישור על ידי אנשי מקצוע בתחום. חלקם בעלי השכלה טיפולית וחלקם בעלי השכלה וניסיון משפטי בנוסף לניסיון בתחומי הגישור והם מאפשרים דיון חיובי יותר, במטרה לפתור את הסכסוך ולהגיע להסכמות, מחוץ לכותלי בית המשפט.


גישור זוגי – ניתן במקרה בו בני הזוג זקוקים למסגרת חיצונית על מנת להידבר ולשמוע זה את זה, במטרה להצליח לשקם את יחסיהם.
גישור משפחתי – לעתים נוצרים סכסוכים בין בני משפחה בנושא ירושה וצוואה, לגבי חלוקת רכוש וקיום הצוואה. אחת הדרכים המומלצות לטפל במחלוקות היא באמצעות גישור.


גישור עסקי- גישור עסקי יכול לעזור לשותפים לפתור סכסוכים ביניהם, וגם לעובד ומעביד, שאינם רוצים להגיע לבית משפט, לנסות לפתור את המחלוקת ביניהם.


גישור צרכני- גם כאשר נוצר סכסוך על רקע מערכת יחסים של ספק ולקוח, ניתן ומומלץ לפנות לגישור ולטפל בסכסוך באמצעי זה.


גישור בין שכנים- לעתים יכולה להיווצר מחלוקת בין שכנים על שטח מסוים, על בנייה מסוימת, או על נושא כלשהו שנוגע לחיי הבית והיומיום, שבהחלט ניתן לפנות לגישור ולטפל בו.


הצלחת הגישור תלויה בגורמים שונים וחשוב שתדעו את מלוא החלופות, הזכויות והמשאבים הכרוכים בכך.
יתרונות הגישור במשרדנו- מחלקת הגישור מורכבת הן ממטפל, בעל כלים וגישות בפן הטיפולי אשר עשויים לסייע לצדדים להגיע להבנות והן מעורך דין, שעשוי לסייע לצדדים בפן הפורמלי ולהביא לידיעתם את זכויותיהם, כאשר מטרת הגישור בסופו של דבר הנה להגיע להסכם וכדאי שיעשה על ידי איש מקצוע מעולם המשפט ואף יקבל תוקף של פסק דין ואף ליישמו.


מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו וביחד נמצא את הדרך האופטימלית עבורכם, תוך כדי סיוע וליווי מקצועי ודיסקרטי אשר יבטיח לכם צעידה עקבית ובטוחה.


מורן מג'ר, משרד עורכי דין.